fredag 30 maj 2008

Lämnar Stockholm

Då var det Maken vid spakarna igen.
Är i Stockholm tillfälligt och har då Internet access.
Fick anmodan av Frun att jag skulle meddela Världen att nu vi lämnar Stockholm helt och hållet. Kanske bara för stunden för man vet aldrig vad som händer i framtiden. Men i vilket fall så är det nu slut på fram och tillbaka åkandet. En resa kvarstår och det är min/Makens resa ner efter att lämnat över huset till dom nya ägarna. Men det är med lite vemod då man ser hur fina rabatterna kommer bli och alla blommor som kommer. Men visst det finns gott om nya blommor i Skåne... Frun har redan börjat ändra och plantera. Själv får man stå för grävandet..... Faktiskt lite kul att vara Frun egna privata grävmaskin. Puss min älskade.

Katterna trivs nog bra fast det är mindre. Det är ju så mycket bättre fönster i det nya boendet. När vi väl får Internet att funka så kommer det nog en del roliga bilder. Dom två små svarta, vet förresten inte om jag vill säga små för dom är 5kg's katter båda två men helt underbart keliga, har börjat sätta sig bakom gardinen på morgonen och tittar ur och man ser bara deras svansar. Så kul att se.

Jobbet för Frun tar också hela hennes tid. Jobbigt men kul är det nog. Låter så på henne. Själv har jag ju "bara" varit ledig i 2veckor och flyttat bohaget.... En enda helikopter flygning har det bara blivit. Och sen hägrar nytt jobb på måndag. Men är lite nyfiken vad detta kan innebära.

Nog för stunden. Hoppas eran nyfikenhet är stillad för stunden.
Frun återkommer.......

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad roligt det ska bli att fä höra av er där nere från Skåneland! Skönt att katterna mår bra i sitt nya hem!
Hälsa Frun och tack för livstecknet!:-)

Lycka till med allt det nya!!!

Annika sa...

Håller helt med Londongirl. Det ska bli så kul att höra om ert skåneliv.
Jag kikar in här sgs varje dag o blev glad över detta livstecken.

KRAM!!

Lena sa...

Så kul med livstecken!
Fint att ni alla nu är på plats. Då väntar vi bara på uppkopplingen ;)

Lena T sa...

Härligt att höra av er igen. Jag har precis kommit hem efter en vecka på Mallorca. Ser framemot att träffa er alla igen.

Välkomna till Skåne

Kramar

Lena

Unknown sa...

Åh vad skönt att ni lever och mår bra. Bra med livstecken.
Saknar era besök på katthemmet och Tinas kamera. Vi försöker så gott det går att få till bilder men det är inte lätt!
Roligt att höra om "de svartas" framsteg i nya huset, hoppas Blu Ray funnit sig tillrätta oxå.
Många kramar till hela familjen.
Monica Djurhjälpen.

mossfolk sa...

Skönt att ni är på plats allihop. Nu hoppas jag bara att ni får internetuppkoppling snart!