torsdag 12 juni 2008

Nya vyer

Nu är jag tillbaka och vi har fixat till en internetlösning som fungerar. Vi väntar på det dom kallar stadsnätet men det drar ut på tiden hela tiden så nu har vi en tillfälligt fungerande lösning!

Gissa om jag saknat er jag kommer ägna en hel del tid att läsa in så mycket jag kan från era bloggar.

Mitt nya liv går i full fart och jag ÄLSKAR mitt nya jobb, mycket, mycket att göra men oerhört kul. Vi har ännu inte fått riktig ordning här i huset men det kommer. Huset eller rättare sagt radhuset är helt ok. Mindre än vi hade innan men modernt och bra. Sen är arkitekturen lite intressant, huset är ett så kallat nyfunkishus, det har stora fönster och en inglasad del. Gissa om mina tomater och blommor har fått en bra start i livet den här våren :-). Och de tre fyrtassade älskar att sitta och spana på alla fåglar och annat inressant.

En liten glimt av från vår nya del av Sverige.



Samma katter men nya vyer!


Eragon i fönstret




Elthon vilar på sin stol i glasrummet


Återkommer snart! Ska nu titta in hos er :-)

7 kommentarer:

Linda sa...

ÄNTLIGEN!!!
Som jag har saknat dig!
Så härligt det låter med din känsla för jobbet, det tar en så stor del av ens tid så det är viktigt att man trivs.
Hur går det för H?
Har han fått något jobb?
Och katterna, hur är det med dem?
Ja, här kommer väl snart tusen frågor :)
Välkommen tillbaka vännen!

Villa Nian sa...

LindaLotta: Jodå, Maken har fått jobb, det gick rätt lätt :-),och är igång han oxå! Katterna mår bra och dom låter oss gärna bo i deras nya hus...och sova i DERAS säng :-)

Tankevågor sa...

Säger som Linda! Vad jag har saknat dig! Jättekul att höra av dig igen. Skönt att ni trivs allihop.
:-)

mossfolk sa...

Stämmer in i Lindas äntligen!!!
Det låter som att ni har det riktigt bra både två- och fyrbeningar.

Linda sa...

Haha! Vad härligt att katterna vill ha er kvar :)
Och skönt att maken fått jobb också.

Det är bloggträff i Ystad den 4 juli.
Om du vill och kan.

Lena T sa...

Hej igen!

Vad roligt att ni fått internet igen. Längtar efter att komma och se hur ni och era katter har fått det i ert nya hem.
Kul att du trivs på ditt nya jobb, det betyder så mycket att man trivs.
Många kramar till både två och fyr benta

Villa Nian sa...

londongirl: Skönt att vara tillbaka :-)

mossfolk: Vi har det bra och nu när internet fungerar igen så blev det ännu bättre :-)

LindaLotta: Varför inte...det är ju inte så långt till Ystad! JAg hör av mig!

Lena: Snart så är vi tillräckligt i ordning för att bjuda på en middag. Maken är en mästergrillare :-)