fredag 20 juni 2008

En tur

Midsommarafton och vi tar det lugnt. Vi åkte ut en runda, i regnet, bara för att känna av omgivningen lite. Under resan upplevde vi störtregn, strålande sol, anrikt gammalt slott, väderkvarnar från förr och nu. Vi hälsade på vid ett minnesmärke över en sjöman som aldrig återkom till byn och kanske, kanske såg vi vår nya tomt!

Följ med på en tur i våra närliggande omgivningar.

Vallmo så mycket Skåne för mig!


Nu


och då


Underbara Skåne, ett vindkraftverk där i fjärran!


Trollenäs slott skymtar där


En sjöman som aldrig återkom. Minnesmärket uppsatt vid år 1000!


Kanske, kanske vår nya tomt? Där precis framför buskarna med de vita blommorna. Med en liten sluttning mot sydväst, öppet lugnt läge! Nu är det bara att fråga bonden om han vill bli av med den biten av sin mark....eller så hittar vi något bättre :-)


Ha en underbar midsommarkväll!

9 kommentarer:

Lena sa...

Fina bilder, märks att ni trivs bra. Fortsatt trevlig helg!

mossfolk sa...

Vilka härliga bilder!
Jag tycker alltid att det är så härligt när man kör ner och hela landskapet öppnar sig då man kommer till skåne. Med åkrar som ett lapptäcke, vindkraftverken och en och annan mölla. Precis det som du fångat på bilderna :)

Tankevågor sa...

Vilken vacker trakt ni har flyttat till. Jättefina bilder. Vad spännande att ni letar en tomt. :-) Lycka till med det också!

Villa Nian sa...

panter: Tack och visst det här känns bra :-)

mossfolk: När jag var på besök, under den tiden jag bodde längre norröver :-), så vet jag att jag tycket jag kunde andas när jag såg de öppna ladskapet! Kände mig på något sätt lättare...kanske berodde det på att jag hela tiden längtade hit igen...

londongirl: Tack! Det är fint här. Känns skönt att få återupptäcka saker och även upptäcka helt nya saker!

Linda sa...

Det där är bilder på det som jag kallar "Hemma".
Det är roligt att se det genom någon annans lins.
Vackert.

Annika sa...

Jättefina bilder!! Och er kommande (kanske) tomt ser helt underbar ut. Tänk att få bygga ett hus där!

Villa Nian sa...

lindalotta: Man tittar med nya ögon nu när man har återvänt:-)

annika: Tänk om vi hade kunnat bygga där....

Hedgren sa...

Ja, jag säger bara: "Skåne e grannt!".

Hedgren sa...

PS. Nu bloggar jag igen... DS.