söndag 14 september 2008

Soft spänning

Igår var det hög spänningsnivå här hemma. Vårt hem blev attackerat av den där hemska arten Näsdukpackus Softius. Men som tur är har vi en mycket kompetent husförsvarare här!

Fångad


Håller fast så att den inte smiter


En kamp


Nu så är faran över huset är räddat!


Idag har jag plocka mina sista egenodlade tomater för iår


Gissa om vi har ätit MÄNGDER av tomater. Och jag har en hel del soppa i frysen :-)


Än finns det lite sommarkänsla kvar i min trädgård.


Mina fina trädgårdgrodor väntar nu på nästa vår och sommar.

5 kommentarer:

mossfolk sa...

Vilken tur att ni har en sådan bra vaktkatt när huset blir attackerat på det där viset!
Underbara bilder!

Och tomaterna kan man inte annat än bli avundsjuk på.

Anonym sa...

Vilken tur att ni har sådana bra försvarare av friden då den invaderas av den hemska arten Näsdukspackius!! Även om det "bara" var varianten Softius! Kan vara jobbigt nog ändå!!

=)

Anonym sa...

Visst är det härligt med egna tomater. Smakar så mycket annorlunda. Vacker bild var det också. Dutti kisse å anfalla innan ni blev attackerade av Softius:-)
Barbro

Linda sa...

Haha! Åh de är ju så härliga, tänk så lite som behövs.
En skolåda, eller två.
Näsdukar.

Fast det är icke att förakta, de är svåra att tas med och jag är djupt imponerad av deras färdigheter :)

Villa Nian sa...

mossfolk: Visst har vi tur :-)

simson: Åhhh tänk om det varit av arten "slippapperus". Men jag tror Elthon hade klarat även det :-)

barbro: Egna tomater är underbart gott och vi har verkligen haft många i år! Så duktig är han vår lille kille:-)

lindalotta: Visst blir man imponerad! Duktiga killar jag har!