lördag 6 september 2008

Sorg och glädje

Har varit lite låg och inte alls känt glädje under ett tag nu. När nu Blu-Ray fick somna in så har tankarna på mina tidigare katter åter vakna. Även dom befinner sig där nu katter hamnar när deras tid är slut.

Morris som blev 14 år en så fin och stolt katt, min lilla grå med sin sidensvans. Hon dog under uppvaket efter en operation! Usch vad hemskt att mista en älskad vän så! Blev helt förstörd och tog det hela hårt.

Pysen! Älskade lillPys! Henne hämtade jag från ett djurhem när hon bara vara 14 veckor. Dom trodde inte hon skulle klara sig! Hon blev 16 år en underbar katt med en underbar personlighet att mista henne var jättejobbigt och jag bestämde mig att efter dessa två katter ALDRIG utsätta mig för den sorg det innebär att mista en katt.

Och sen såg jag annonsen på Blu-Ray och mina tårar bara rann och jag insåg att jag bara var tvungen att öppna den låsta dörren och ta emot en katt igen. Trots att det är jättejobbigt nu igen så säger jag! Tack Blu för att du fick mig att släppa in tassfötter i mitt liv igen!

Sorgen är glädjen pris!

Har även tänkt mycket på andra nära som jag mist under mitt liv! Och ibland tänker jag att nu räcker det! Ibland säger man till mig att jag är stark som tar mig igenom den sorg som drabbat mig. Men för mig handlar det nog inte så mycket om styrka. Det handlar om att våga känna glädje! Utan glädjen är det inte så mycket värt!

Så idag bestämde jag mig för att vända min deppighet lite ialla fall!

De båda svarta gokillarna behöver ju nya leksaker ibland och en bra leksak är skokartonger….och jag har ju två katter :-)och vars en boll fick dom! Och Maia...vilken härlig musik! Helt ny musiksmak för mig men jag tycker skivan är helt underbart bra!


Hoppas höstrusket inte kommer för snabbt! Vill gärna gå i dom lite redan nu :-)


Behövde lite härliga färger i min närvaro också :-)


Blir nog glad när jag anväder det hela :-)


Shoppingturen idag fyllde sitt syfte! Eragon är oxå glad :-)

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,
Läste ditt inlägg idag. Usch vad tråkigt med Blue. Jag förstår att ni saknar honom.En underbar katt var han med stor integritet. Han gav er mycket. Tänk att de tar så stor plats i ens hjärta.
Hur har småkillarna tagit det? Tur att ni tog de båda tillslut.

Här i Stockholm regnar det som vanligt. Mygg explosion ute i skärgården. Usch! Någon eländig översvämningsmygga som tagit över luftrummet. Hasade i alla fall runt min milrunda i regnet. Skönt efteråt! Vilka snygga "puppor" du införskaffat. Helt i min smak. Tänk vad lite kläder och skor kan pigga upp en när man känner sig nere.

Mina kissar flyttar hem i morgon :o) De är nog inte så glada som jag. Att inte få vara ute :o( Köket inte klart ännu men det närmar sig.
Varma kramar M

Villa Nian sa...

Tack M! Visst tar dom stor plats i hjärtat. Småkillarna mår bra! Lite lessna kanske men jag tror dom förstår. Och på något sätt sä har dom blivit mycket mer pratiga och sociala nu! Det är näsan som om dom visat mycket hänsyn till Blu och nu så släpper det lite.

Visst är det snygga skor :-). Skor och kläder är väldigt bra humörhöjare :-)

Håll dina gråa inne på L! Dom tycker säkert att det är jättemysigt med alla nya platser att upptäcka!

Lena sa...

Snyggt! Skorna älskar jag.

Linda sa...

Åh vilka snygga skor!!! Jag har letat förgäves så det får väl bli gamla gummistövlar hela hösten...
Och skjortan gillade jag också... Tänk att kunna köpa skjortor, en dröm...

Pussa och krama dina fina pojkar!

Och du skriver så fint så jag blir alldeles tårögd...
Snart får ni komma hit!

Hedgren sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Hedgren sa...

Ibland får man skapa sin egen lycka, liksom... Sorg är bland det svåraste som finns här i livet. Finns ingen väg runt om hur mycket man än försöker, bara igenom. Så är det.

Kram,
Kerstin

PS. Jag gillar dina inköp!

Annika sa...

Nu sitter hag här på anra sidan atlanten och känner hur jag får tårar i ögonen. Så fint du har skrivit...

OCH, jag tycker dina inköp är jättesnygga!! Dom där bruna skorna skulle jag vilja HA!!! SÅÅÅÅ snygga!!

Visst är det så, skor och kläder ÄR bra humörhöjare!!

Anonym sa...

Visst är det tungt att mista dem man älskar. Blue-Ray fick det ju i alla fall bra på sin ålderdom.
Skickar en kram!

JULIEK sa...

Det er bra du gjør någotgodt før dig sjælv, och kattene. Man behøver at ta vara på sig sjælv nær man har det vondt. Stor kram : )

Villa Nian sa...

panter: Visst blev dom rätt bra :-)

lindalotta: Gissa om jag letat! Det verkar bara finnas pumps och stövlar just nu i affärerna. Pussar och kramar grabbarna en massa! Och dom kan nästan inte få nog. Och nu fick jag nått nytt att se fram mot ju :-))

hedgren: Jo så är det och på något sätt så går det!

annika: Tack! Älskar oxå de bruna de står framme så jag kan titta på dom hela tiden :-)

matilda: Tack för kramen. Och jo Blu hade det bra här hos oss :-)

julie k: Det känns bra att ta hand om sig själv :-)

Anonym sa...

Oj, det blev ett e för mycket.

Blu-Ray.

Kram

pop my heart. sa...

hej!

visst lämnar de små liven ett alldeles ofattbart stort tomrum. katten vi blev tvungna att låta somna in i våras gjorde att det blev mycket tomt [detta trots att hon inte ens bodde med mig...].

nu känns det lite bättre och jag fyllde lite tomrummet med två galna ulltottar, den ena värre än den andra. :) den ena får jag ju knappt ens titta på och den andra har redan tuktat mig. hon blir t.ex. sur när jag kommer hem från mor&far och doftar av klasse, haha, då blir det storstryk! [även fast jag knappt får klappa henne själv, hehe.]

fina skor och klart katterna behövde varsin skolåda! :D

Villa Nian sa...

matilda: Det händer :-)

norrgården: Man vill aldrig mista dom! Tur att ulltottarna fyller ut saknaden lite!