lördag 16 juni 2007

Blommor

Jag bara älskar dessa soliga underbara dagar. NJUTER :-)

Idag blir det mer blommor, gillar min trädgård också, okej jag är nybörjare men det är kul, .... det blir nog fler blombilder under sommaren :-)

Mina riddarsporrar är enorma. Riddarsporren var den första blomma jag köpte till min plantering och den växer så det knakar och har blommor i mängder! Förra året blev den nästan uppäten av larver.... jag stod varje kväll och tog bort larverna för hand!

Riddarsporrens första blomma. Nu så är det på gång!



Visst är den fin?


Härlig färg eller hur? Detta är Veronika (tror jag)!

Klematis.


Var även med ute på flygfältet idag. Helikoptern är ommålad och den blev superfin! Den går nu under smeknamnet Råttan :-)......

7 kommentarer:

JULIEK sa...

Javist er det helt underbart at pysla i trædgården. Jætteroligt at før varje år prova nya vækster och se hur trædgården vækser til. Ja riddarsporren er utrolig vacker : )

Villa Nian sa...

Julie: Iblan är det rena terapin att pyssla, man mår bra i själen av det :-). Jag kommer att visa bilder senare i sommar när blommorna kommer på Riddarsporren! Då blir den makalös....om in larverna äter den förstås!

Lena sa...

Riddarsporrar är så vackra . Jag har satt tre plantor och frösått två andra sorter, får väl se vad det blir. Plantorna har tagit sig hyfsat, de frösådda ... ja vi får se.. Dina är väldigt vackra och ger mig hopp!

Linda sa...

Jag älskar också mina blommor och det är nog mest sådana bilder jag lägger ut :)
Jag tycker det är jätteroligt att se din trädgård och dina blommor, de är ju så fina!
Så fler blombilder, tack!
Råttan :)

Linda sa...

Bilden i rubriken är jättefin, förresten!

Anonym sa...

Tjusiga blommor måste jag säga.

Villa Nian sa...

Panter: Hoppas du får till det med dina riddarsporrar! Håller med omatt dom är vackra! En källa till glädje här :-)

LindaLotta: Det går nog inte att undvika ... fler blombilder blir det nog :-). Är rätt nöjd med rubriken, jag måste ju hålla den uppdaterad med säsongens blommor :-)

Matilda: Tack!