söndag 10 juni 2007

Flyguppvisning

Idag följde jag med Maken på flyguppvisning. Modellflyguppvisning allstå!

Vilken grej! Tyvärr har jag inte så många bra bilder därifrån....mitt objektiv är inte gjort för att ta bilder på distans och man får inte springa omkring hur som helst när dom flyger. Men jag tog med lillkameran och några bilder blev det!

Och jag måste säga att jag är imponerad över vad modellflygarna kan! WOW! En av sveriges bästa helikopterflygare var där och visade upp sina konster och jag lovar jag höll andan ibland! När Maken lär sig detta så kommer ni att få se häftiga bilder, jag lovar :-).

En kille flög jetplan och där gick undan vill jag lova, dom flyger alltså på riktigt jetbränsle.

De två första bilderna nedan är lite uppvisningsgrejer....lite häftigt när hajen kommer flygande :-). Till uppvisningen med detta planet spelade man just temat ur hajen filmerna, en kul grej.

Den sista bilden visar en kille som flyger ett plan som är tre meter brett .... riktigt stort alltså!
På bilden har han planets bakdel strax över marken och bara hovrar!!!

Vad är det i luften!


Akta er ....


Stort och imponerande!

3 kommentarer:

Annika sa...

Det verkar lite kul det där...En gång såg jag en flygande båt när vi var ute på Ekerö...Ganska stor...Roligt när det är flygande hajar och annat som kommer flygande.

Linda sa...

Sånt där är roligt när man får se det på riktigt och ännu mer om man känner någon inblandad.
Är det ett nyvunnet intresset för H, eller är det något han har sysslat med tidigare?

Villa Nian sa...

Annika: Det är rätt kul och som sagt dom är imponerande duktiga. Hajen var häftig speciellt som dom spelade musik från filmen :-)

LindaLotta: Maken har alltid haft intresset, eller rättare sagt sedan tidiga tonåren. Han har faktiskt tävlat i någon typ av uppvisningsgren. Han har inte hållt på så mycket med flygningen under senare år. Helikopter har han inte flygit så mycket innan. Man kan säga att intresset är nyvaknat! Och helikopten är det stora intresset just nu :-)