lördag 8 december 2007

Fotoövningar

Går på fotokurs nr 2 nu och denna gång får vi fotografera. Första kursen var det väldigt mycket fokus på att lära sig knappar och funktioner. Viktiga saker! Men denna gången fotograferar vi en hel del. Vi har testat olika ljus bland annat använt oss av riktiga fotolampor och vanliga lampor....skillnaden är ganska ordentlig! Det är lite trixit att fotografera inomhus.

En kul grej vi har gjort är att vi förra gången fick vi presentera en skissad bildidé för gruppen och till nästa gång ska vi ha realiserat bildidén. Här nedan är delar av min idé (orginalbilderna visar lite mer)

Porträtt, vanligt lampljus, och svart katt det är inte lätt det här.

Jag placerade lampan bakom Makens huvud för att få lite glöd i bilden och lite blev det så. Men det jag gillar mest i dom här bilderna är känslan :-). Visst ser man att dom verkligen tycker om varandra.

Bilderna är klickbara!

Mysigt med husses axel.


Tycker om varandra! Gillar ljuset som nästan bildar en glödande gloria.


Jobbigt men mysigt att vara modell

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh, helt underbara bilder på snygga killar!!! :-)

Vad roligt det låter med fotokurs!

Villa Nian sa...

londongirl: Tack :-) och tänk att jag har två snyggingar till!

Fotokurs är jättekul önskar bara att man hade mer tid till att hålla på med sånt!

JULIEK sa...

...men så roligt. Går du fotokurs, det vil jag oxå. Så fina bilder du har tatt, ja tyckte veldig om ljuset som kommer inn i bilden : )

Lena sa...

Jättefina killar. Jag gillar översta bilden allra mest. Den utstrålar trygghet.

Linda sa...

Jättefina foton!
Det är så mysigt att ha en kise vilande på axeln, nära...
Mmm...
Nu ska slänga upp min dam på axeln och gå upp till sängen :)


Och jag vill nog också gå fotokurs :

Annika sa...

Tina! Du har verkligen fototalang. Tycker dina bilder är så fina.
Jag vill också gå på fotokurs. Kan tänka mig att du får lära sig massor som du annars inte skulle veta om...

Villa Nian sa...

juli k: Försök att gå en kurs för det är jättekul :-)

panter: Visst gör den det :-). Men jag gillar ljuset i den andra bilden bättre ... alldrig blir man nöjd :-)

lindalotta: Elthon har blivit så där gosig. Och du gå en kurs det är det värt....även om man är trött efter en arbetsdag!

ammika: En del trix lär man sig! Våra kameror har en sån massa knappar som man behöver förstå.... Och min kamera är ändå en nybörjarvariant. På kusen har alla vassare kameror än vad jag har. Men jag lär mig en del :-)