söndag 2 december 2007

Goa Maken

Fick en fråga i en tidigare kommetar om Makens kurs. Så här var det: jag bokade Maken på en heldags dessertkurs som skulle gått i slutet på november, men den blev inställd :-( gissa om besvikelsen blev stor. Tydligen var det för få som var intresserade!

Men min Make är en ordentlig Make :-) han ger inte upp! Han testar en massa gottiga recept på mig :-) och häromdagen hittade han ett recept på julgodis som såg mumsigt ut. Speciellt för oss två som älskar marsipan och mörk choklad!

Ingredienserna


På gång


mmmmmmm


Mums :-))


Om det är gott JAAAAAAA :-)

13 kommentarer:

l*eva sa...

åhhhh...jag säger bara åhhhhhhh och det knyter sig i käken och i strupen.
Cointreu...pust...åhhh och choklad och valnötter ja men...BLIR BARA mer och mer säker på att -jag vill bli omplacerad hos Er.
(jag är jättebra på att rensa ogräs...*L*)

Villa Nian sa...

l*eva: Att rensa ogräs på vintern låter som ett perfekt jobb men då måste du skotta snö på sommaren :-)). Dom är farligt goda dom där :-)

Linda sa...

Har du plats för en till?
Jag vill också komma och bo hos er :)

l*eva sa...

Men om jag äter allt gott på vintern...så ORKAR jag rensa ogräs på sommaren! :)
Så tänkte jag!

...och så Lindisen...Gu va Kul...

Villa Nian sa...

LindaLotta: Men Selmas husse då? Äh, sjutton kom du hit med katt, man och dig själv....Maken gör mer godis om det behövs :-))

l*eva: men du behöver inte rensa, på sommaren bjuds det på annat gott :-). Tror det blir fullt hus här snart :-)

Annika sa...

Vet du!! Det där receptet gör jag VARJE JUL!!!!!!!!!!!! men jag gör små kulor istället och doppar dom i mjölkchoklad (bara för att jag gillar det bättre, men egentligen ska det ju vara mörk choklad). Det brukar vara en succe på våra julfester. KUL att vi kör med samma recept!

Villa Nian sa...

annika: Nu gav du min Make nya ideer :-). Fast vi håller oss till mörk choklad. Mörk choklad är ju nyttigt :-)))
Gott är det oavsett färgen på choklad!

mossfolk sa...

Det där såg verkligen JÄTTEGOTT ut. Vilken bra make du har ;)

Linda sa...

En dag knackar det på dörren :)

Lena T sa...

Mmmm vad det ser härligt ut, mörk choklad är aldrig fel. Synd att kursen inte blev av, men maken kämpar på bra ändå ;o) Kramar från mig till er

Tankevågor sa...

Men vad gott och det ser riktigt proffsigt ut! Ser ut som såna man köper ju.
Men Tina och Annika jag känner att jag BEHÖVER det där receptet!!!
Hur gör man?

Anonym sa...

Marsipan! *dräggel*

Var bor ni?

:)

Villa Nian sa...

mossfolk: Den bästa :-)

lindalotta: Då öppnar jag dörren :-)

lena t: Han ger inte upp och det är verkligen supergott :-)

londongirl: Recept kommer inom kort!

matilda: Just runt hörnet bara :-)