lördag 23 augusti 2008

Bilder från idag!

Testar att lägga in bilder igen :-)

Idag blev det rostad tomatsoppa till förrätt, jag lagade lite extra så jag kunde frysa in.

Alla tomater är egenodlade. Visst ser dom underbart goda ut? Här är dom på väg in i ugnen för att rostas lite. Det gröna ni ser är egenodlade paprikor :-).


Här har ni soppan, den blev supergod! Tur jag gjorde mycket av den!


Lite bilder på Blu-Ray från idag.

Vår gokille.


En hjälte i allas hjärta.


Mysigt att ligga i soffan och "titta" på tv med husse och matte! Visst är han underbart fin!

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Vad härligt med så mycket tomater! :-)) Vissa år har jag odlat tomater på takterrassen och det har blivit jättebra. Men de senaste två åren har jag inte orkat fixa med dem.
Soppan ser jättegod ut. Hur gjorde du, har du något bra recept? Jag är lite sugen på att gå på kurs på Rosendahls trädgård (Djurgården) någon höstkväll när de har sin "soppskola".

Han ÄR verkligen fin Blu-Ray....dessutom har han en sån vacker grå färg.

Linda sa...

Alltså, den understa bilden på Blu är så go! Helt inborrad i fällen :)
Goskillen.
Soppa, det är ju så gott.
Vad härlig röd färg tomaterna har. Med er tomatdjungel så lär det väl bli en del tomatinspirerade maträtter :)

Annika sa...

Vad fint!! OCH vad gott med tomatsoppa! Älskar tomatsoppa.
Blu-ray är underbar!!

mossfolk sa...

Finaste Blu-Ray, hoppas att han piggar på sig igen!!
Kul att du är tillbaka och härligt att du har en semester att se fram emot.
Och oj så mycket tomater! Gissar att det kommer att bli mycket mat med tomater ett tag framöver :)

Villa Nian sa...

londongirl: Receptet är enkelt. Ska rota fram det igen och skriva ner det till dig :-). En soppskola låter ju helkul!

lindalotta: Visst är han gosig killen. Jopp det lär bli tomater här :-)

Annika: Min tomatsoppa blev supergod :-)


mosfolk: Vi har tomater till allt och i allt:-)

Lena T sa...

Fina bilder på gos killen. Förstår att ni har tomater till allt.

Tack för du skött allt med bokningen.

Kram

Lena

Anonym sa...

Allr finaste hjältekissen Blu-Ray får massor med krya-på-dig-pussar från oss!! Förstår att utetiden tagit hårt på dig. Vad härligt att du har ett bra boende nu. Då kan man unna sig att ligga och mysa mycket!! Kram kram!!