lördag 23 augusti 2008

Fungerande internet?

Kanske, kanske ska det fungera nu. Åtminstonde lite bättre än innan, Maken har hållt på uppdaterat och uppgraderat och en massa annat. Och detta till stor del utan att vår internetlverantör har engagerat sig.....

Det rullar på här. Dålilga saker som hänt är att jag som inte tycker om att gå till tandläkaren har fått göra det och inte bara en gång utan två gånger på en vecka! Att ha ont i tänder ÄR INTE kul och för tredje gången i mitt liv har jag nu fått pensilin utskrivet.

Blu-Ray mår inte så bra han har varit riktigt, riktigt låg han är just för tillfället lite piggare. Hans många år som hemlös tar ut sin rätt, artros och andra blesyrer visar sig allt mer. Go killen är gammal! Trots det så lägger han sig hos oss varje kväll och ska gosa ett tag, vi brukar säga att han nattar oss, och när vi släcker lampan så traskar han tillbaka till sin favvofåtölj igen. De två svarta vaktar och håller koll på honom men han vill inte längre ha dom intill sig och det har dom förstått. Mycket favoritmat får han av oss och det äter han men inte så mycket, men han gillar att få lite extra gott. Fine Blu!

Positivt då!
Jobbet är bra och jag trivs fortfarande väldigt bra.

Jag har bokat en resa nu till hösten. Den 19 oktober lämnar jag tillsammans med min svägerska höstrusket för en veckas sol och värme. Längtar redan!

Jag har en massa tomater, jag menar verkligen EN MASSA :-))

Och det verkar ju som om vår uppkoppling ska fungera.....:-)

Ikväll ska ta mig runt och läsa igom alla mina favoritbloggar som jag inte hunnit med på senare tid.

Återkommer :-)

7 kommentarer:

Lena sa...

Välkommen tillbaka!
Det gör lite ont att läsa om Blu-Ray, hoppas att lättar.

Tankevågor sa...

Vad trist att han inte är riktigt kry kära Blu-Ray. Men han har det allt så himla gott hos er och han slipper vara ute som hemlös nu när hösten kommer.
Vet ni ens hur gammal han är?

Låter skönt med resa till värmen. Vart ska ni åka?

Villa Nian sa...

panter: Tack! Blu har haft ett hårt liv. Och jag hoppas oxå att allt bara vänder och att han blir superpigg igen.

londongirl: Han har det gott och skönt här...och gissa om han är bortskämd. Eller egentliggen är det välförkänad lyx han får!

Nej vi vet inte hur gammal han är! Veterinären gissade på 5-10 men vi tror han är äldre. Vi åker till Teneriffa :-)

Hedgren sa...

Kul att du är tillbaka!
Tråkigt med kisen, men så är ju livet tillsammans med djur. Man får en nära relation och det kostar på när vännen mår dåligt. Men dessemellan så har man så mycket positivt att njuta av. Och självklart finns man där när ens vän har det svårt...

Linda sa...

Usch, det gör ont i mig också att läsa om Blu...
Fina, fina killen som jag haft förmånen att få träffa. Han är ju en sådan fin kattherre.
Men samtidigt så blir jag lite rörd av att han fortfarande nattar er, varje kväll.
Ge honom lite gos från mig!

Villa Nian sa...

hedgren: Du har helt rätt i att den nära relationen kostar. Och så är det ju...

lindalotta: Har gosat :-)

Lena T sa...

Goe Blu, han var lite piggare när jag hälsade på hos er. Lider med er, att se ett djur ha ont är så svårt. Men Blu har hamnat hos rätt familj, han har det så bra. Elthon har inte rymt någon mera gång? ;o)

Längtar till oktober.

Kram till er alla