tisdag 26 augusti 2008

En hjälte har lämnat oss

Världen är lite tystare idag.



Blu-Ray har fått somna in! Det gick inte mer nu hans hemlösa tid tog nu ut sin rätt. Det är tungt mycket tungt och tårarna rinner. Vår Blu-Ray var en kämpe och en hjälte och han har lämnat spår i mitt och Makens hjärta. Hans sätt att ta hand om kattungarna och då speciellt Elthon är helt enormt. Tack vare Blu-Ray fick Elton också ett nytt hem och även senare Eragon. Blu fick även mig att åter bli kattägare.

Finaste Blu! Så stort hjärta och så fin själ! Saknad för evigt!

Allt gick lugnt och fint till idag och veterinären verkade tagen även hon.

Alla katter behöver en mäniska att kalla sin egen och jag är oerhört glad att vi blev Blu-Ray's egna människor hans sista år i livet!

Tack fine Blu-Ray för att vi fick äran att ha dig i vårt liv!

Först en svart kattunge




Helt plötsligt två


och stora blev dom....


Tasstack!



Lite underhållning och spänning i tillvaron!










Alltid hos oss!


Tack Rayray!

24 kommentarer:

plasso sa...

Jag sitter här och gråter. Jag har följt BluRay och killarna över nätet sen de kom till er. Vilket underbart slut på livet BluRay fick tack vare er!
MVH
Heléne

Anonym sa...

Nu rinner tårarna. =(

Jag hittade din blogg via en länk på hittekatter.ifokus och har följt den sedan ett tag tillbaka. Blu-Rays historia har verkligen berört mig, trots att jag aldrig träffat honom.

Så underbart för honom att han fick ett så fint sista år, med ett alldeles eget hem, unga kattkompisar att ta hand om, och människor som tog hand om och älskade honom. Och som visste när det var dags att ta farväl.

Har tänt ett ljus för honom ikväll. Sov gott, fina Blu.

Anonym sa...

Lilla plutten, sov gott. En tröstekram till er med i denna tunga stund.

Puma77 på hittekatter

Unknown sa...

Tina och Håkan! Tack vare er medkänsla fick Blu-Ray ett värdigt liv till sist. Han fick känna sig mycket älskad och respekterad hos er. Och jag är så lycklig över att ni lät Blu-Ray få med sig Elthon från katthemmet den där gången då ni var på besök för att träffa Blu-Ray. Han hade då dagarna innan precis blivit styvfar till den lilla skygga svarta kattungen som sökte sig till honom i soffan. Helt plötsligt var han betydelsefull igen, med en uppgift här i livet. Och samma sak med Eragon, som fick återförenas med sin bror.
Om det fanns fler människor som er skulle världen vara lite ljusare.
Det värker i hjärtat just nu. Men det känns bra att veta att Blu inte har ont längre. Han finns kvar i mitt hjärta.
Många kramar till er båda och till killarna. Monica

Anonym sa...

Många tröstekramar till er alla i familjen! Har just nu inga ord att beskriva hur stora ni är som familj och hur underbart det varit att få se Blu-Ray's liv och leverne. Har bara sorg i hjärtat och gråter. Även om hjärtat också har glädje i sig pga er.
Tack Blu-Ray, Tack Tina, Tack maken, Tack Elthon och Eragon.
Himlen är en ängel mer nu...

Villa Nian sa...

plasso: Tack! Ett svårt beslut. men det fanns inget annat!

asfalt: Tårarna rinner hos oss hela tiden. Blu-Ray's historia berör. Farväl är svårt och när man väl står där..... Ray har det bra nu!

anonym: Tack Puma. Han somnade så fint och resan till andra sidan gick bra...

monica: Tack! BLir så glad över ditt inlägg. Blu-Ray var verkligen värd all respekt. Och den lilla svarta kattunge som gav Ray livslust är en verkligt fin kille idag. Mycket tack vare Blu! Trots den saknad och sorg jag känner är jag oerhört glad att jag fick ge Blu-Ray ett hem att kalla sitt eget. Tack igen Monica! Ni gör ett så bra arbete där på Djurhjälpen!

simson: Tack Simson. Jag vet att du vet...

Anonym sa...

lilla Blue-Ray, så fick du bli en älsakd kisse, med egen familj till slut, räkna dom lyckliga stunderna blott, och det gjorde du, nu är himlen en kattängel rikare, och du har småkissar att ta hand om, en ny uppgift igen. tårarna rinner när jag läser om dig, har ju träffat dig på Djurhjälpen.
Maggan47 som har en liten Timjan från Örebro katthem, som i morgon måste vandra över regnbågsbron på grund av cancer, detta förhatliga som slår mot små 5 åringar, så jag vet hur ni känner er

Villa Nian sa...

maggan47: Så ung...! Tänker på er. *kram*

Anonym sa...

Ja, här sitter man och tårarna bara rinner och rinner. Dels över BluRay och dels över lilla Timjan. Det har varit så kul att läsa om BluRay och grabbarna och hur underbar BluRay var med dem. Hoppas på att få fortsätta läsa om dem och deras roliga upptåg. Det var så härligt när man fick se BluRays omsorg över grabbarna på katthemmet. Kommer alltid att minnas honom.
Tröstkramar
Barbro

Lena T sa...

Fine lille Blu då fick du somna in till sist, jag tror att du är himeln tillsammans med min Man (din bror, Tina) och har det bra. Tina, kom veterinären hem till er som ni ville? Hoppas det med tanke på Blu. Känner med er, han var ju rätt pigg när jag hälsade på er.

Många kramar till er alla, sköt om varandra riktigt bra nu.

Lena

Villa Nian sa...

barbro: Tack! Han lever kvar i våra hjärtan.

lenat: Blu har det nog bra där han är. Nej tyvärr kunde vi inte lösa att få hem en vet. Men det gick bra ändå, allt gick lugnt och fint till så han blev aldrig stressad över det hela.

Han piggnade till lite då och då och ville då vara med oss! Men det blev allt mer sällan och han hade ont och det var så jobbigt att se. Han ville vara med men det gick inte.

Linda sa...

Åååååå... Jag gråter som aldrig förr, känns det som.
Käre Blu, det finns väl ingen som du inte har berört.
Finaste, stiligaste och värdigaste kattherren som jag har mött på länge.
Jag är så tacksam för att jag fick träffa dig, har ju följt dig sedan du flyttade Hem.
Jag är övertygad om att du har det bra nu och kanske träffar du min Måns som också fick somna in.

Världens största kramar till Er, Tina och H. Ni gav Blu precis det han behövde.
Var rädda om Er.

pop my heart. sa...

hej.

sitter här och försöker komma på nåt bra att säga men det går inte. sänder många tankar till er, tråkigt att bli av med vännen. men BluRay verkar ha haft ett kalasfint liv hos er och sina fina adoptivsöner. :)

sänder många varma tankar till familjen, förstår alldeles för väl hur det känns.

//Celina.

Hedgren sa...

Känner sorg i hjärtat när jag läser...
Tröstekramar från mig.

Villa Nian sa...

lindalotta: Finaste killen. Kommer alltid att finnas i våra hjärtan.

norrgården: Tack!

Hedgren: Tack!

Lena sa...

Aj, de är så hemska de där besluten. Jag är tacksam över att ha fått följa med här. Kramen till er båda.

Anonym sa...

Jag finner inga ord. Blu-ray var verkligen en riktig kämpe. Jag glömmer aldrig när han kom till mig i Vallentuna.

Jag grät då han var så tilltufsad och ärrad efter att ha fått kämpa sig till mat och revir i konkurrens med yngre friska hanar.

Med tiden piggade han på sig och hamnade slutligen i paradiset hos Tina och hennes man.

Tusen tack för att ni gav Blu-ray tillbaka tron på människan!

Blu-ray lär man aldrig glömma.
R.I.P

Eva Grufman

Tankevågor sa...

Åh nu rinner tårarna här Tina!

Vilken fantastisk katt han var! Det har du verkligen lyckats få oss alla att förstå med dina underbara bilder och ord om honom.

Åh så tomt det blir.
Men alla vi som har våra fyrfota vänner vet ju att vi måste ta de här tunga besluten ibland.
Tack för att du lät oss lära känna en väldigt fin kattpersonlighet!
Kram till er.

Anonym sa...

Satt här på jobbet när en kollega pratade om sin granne och då kom jag på att jag skulle titta till er lite... Nu rinner mina tårar.
Jag är så ledsen. Han var inte så pigg när vi sågs i somras men det gör lika ont även om man är förberedd. Jag är glad att jag fått äran att träffa denna fantastiska katt med en så härlig personlighet och otrolig historia.

Stora tycker-om-er kramar!

Villa Nian sa...

panter: Jättejobbiga beslut....men ibland finns inget annat!

Tack själv Eva! Är så tacksam att du fanns och tog emot honom då i början. En kämpe och hjälte som alltid kommer att finnas i våra hjärtan.

londongirl: Visst var han! Och visst kommer det att bli tomt. *kram*

sandra: Tack Sandra! Det gör ont! Sorgen är glädjen och lyckans pris! *kram till dig*

mossfolk sa...

Så sorgligt och jobbigt och ändå så fint!
Efter det hårda liv han levt fick han en alldeles egen familj tillslut. Älskad in till sista andeltag.
Tror att han är en av himlens finaste änglakatter!

Annika sa...

Men Tina, så otroligt tråkigt att höra!!! Jag blir nästan lite chockad, jag visste in att den finaste Blu-ray inte var i godare form. Stackars lille vackre kisse!!! Han var min favorit bland dina katter.
Sorgligt.
George, du vet vår lilla katt-hund-bästa-grannkatt är också död. Han dog i somras, bara fem år. Troligtvis överkörd av en bil...ingen vet riktigt. Det är så sanslöst sorgligt.
Så ledsen över Blu!!
Kram!!!

Linda sa...

Skickar fler kramar...
Tänker på Er.

Villa Nian sa...

mossfolk: Är glad att vi kunde ge honom ett hem och att han fick känna sig älskad! Visst är han en av de finaste :-)

annika: Visst är det sorgligt många tårar har jag fällt här! *kram*

lindalotta: tack igen!