måndag 28 maj 2007

Framsidan

Tänkte bjuda på "ett vår-varv runt huset". Idag blir det framsidan. Bilderna är tagna igår under strålande sommarsolsken.

Först måste jag visa en av mina blommor som utsattes för ett närblidsfotograferingsförsök igår.
Bladen ser så sköra ut nästan som tunt papper!

















Balkongen på ovanvåningen med underbar morgonsol. Här äter vi ofta frukost på sommaren.


















Framsidans krukplantering, ett av mina nya projekt för i år :-)

















Backade lite för att få med entren. Tänk att jag och maken fixat entren helt själv! Under den perioden behövde jag inte träna på gym det räckte gott med att bära sten!

















De gula violerna flyttade jag faktiskt igår efter att jag tagit fotot! Det går snabbt med förändringar ibland.

4 kommentarer:

Annika sa...

Vad kul att se bilder från ert hus! Jätteroligt! Allt ser så fint ut. Är impad av stenläggningen vid trappan!
Förstår att ni gillar att sitta på balkongen och äta frukost!

Villa Nian sa...

Annika!
Tack, stenläggningen är inte helt perfekt men bra för att vara gjord av amatörer :-)

Balkongen är superskön!

Linda sa...

Så fint ni bor, det ser så härligt ut på balkongen.
Jag måste säga att ni har ypperlig smak när det gäller plattor :)

Min Stieg Larsson ligger på Ica och väntar på mig, jag hämtar honom imorgon, så säg inget :)

Villa Nian sa...

LindaLotta!
Tack, plattorna måste ju passa huset :-).
Säger inget om boken! Är redan igång och läser den. Tur man är hemma just nu.