tisdag 29 maj 2007

Runt hörnet

Då fortsätter vi då :-)

Dessa bilderna är också fotograferade tidigt under söndagen.


Vårt trädgårdsföråd och soptunnegömma :-). En tillbyggnad som vi fixade till rätt snabbt! Jag bara avskyr synen av dessa gröna fula soptunnor som ofta står så att alla kan se dom och ofta det första som möter en gäst! Vi gömmer vår här, det går bra att lyfta locket och slänga sopor utan att öppna dörren, smart eller hur ? :-)

Mina stackars ynkliga tomatplantor. Hoppas verkligen dom klarar sig. Har faktiskt frösått dom men dom har inte fått någon bra start i livet.....blev lite bortglömda!


Arbetsbord, byggt av maken :-). Har frösått sommarblommor i den konstiga "tarmen". Vi fick höja framkantsnivån på den genom att gjuta fast stående plattor som vi hade över. Förra året hade jag inte den framkanten och all jord rann ut i stigen! Blir nog bättre så här.



Bättre bakside bilder kommer senare. Väntar bara på att den där solen ska titta fram igen!

3 kommentarer:

Linda sa...

Det ser verkligen mysigt och idylliskt ut.
Hur länge har ni bott där?
Jag tycker mycket om färgen på huset, den är mjuk, utan att vara mesig.
Förstår du hur jag menar?

Annika sa...

Allt ser så fint och prydligt ut! Tycker också om färgen på ert hus. Förresten, vad tycker du om skogen nu? den som röjdes i vintras?

Villa Nian sa...

LindaLotta:
Huset byggdes under sommaren och hösten 2004. Vi målade huset både utvändigt och invändigt under den tiden. Vi flyttade in dec 2004. Ska gå till den gamla datorn och se om jag kan hitta några bilder där man kan se utvecklingen :-)

Så detta blir den tredje sommare här.

JAg kan inte ta åt mig äran för färgvalen. Vi är tolv fastigheter i området och alla har dessa färger. En del har den gulaktiga färgen som stomme och ljusa knutar och en del har som vi!

Men färgen är skön, jag håller helt med.

Annika:
JAg har vant mig vid skogen nu, det "trasiga" intrycket börjar lägga sig. Det är mer öppet nu men jag gillade urskogen som fanns innan också!