tisdag 29 maj 2007

Tillbakablick

En liten tillbakablick!

Jag vet att jag inte ser klok ut på bilden....värsta bossen :-)! Vet inte om jag är stolt över att jag står brevid den enormt fina maskinen som har både skopa och LARVFÖTTER *suck*. Eller så är jag glad över att vi nog har hittat det hus vi hoppas på att få köpa. Detta är sommaren 2004 och det är första gången vi ser huset!

Tidigt på våren 2005, ser ni den fina trallen vi har fixat ihop av SJ-pallar :-). Våra inte så trevliga granne kommenterade vår "trall" med orden "-Vi har minsann högre krav än det där". ...... vissa människor!!!!

Senare under 2005. Nu ska vi snart dra igång med vårt fixande!
Oj, oj en sån massa jobb som väntar!
Lite mer än ett år senare, sommar 2006! Vilket slit men det börjar likna nått nu!

7 kommentarer:

Lena sa...

Vad fint ni bor! Jättekul att se bilder.

Villa Nian sa...

Panter:
Tack, det har varit ett slit att få till det men jättekul!

Annika sa...

Jätteroligt att se, Tina!
Trälig granne NI har då!!! Mysig kommentar...NOT!
Gillar bilden där du leker "boss" :-)
OCH så gillar jag era solstolar där på vintern...Ser skönt och soligt och varmt ut!

Linda sa...

Åh va roligt att få se och jag skrattade rakt ut i luften åt bilden där du bossar - så go´du är!

Jag tycker ni har lyckats så bra med rabatter och planteringar, stenar och singel, det harmonerar så fint!

Jag kan tänka mig vilket slit ni gick igenom, vi har ju själv totalrenoverat vårt hus - det är bara ytterväggar och yttertak kvar sedan huset byggdes 1927.

Nu blev jag lite inspirerad att gå tillbaka, men på den tiden (2001) hade vi inte digitalkamera så det blir till att scanna in bilder :)

Villa Nian sa...

Annika:

Den grannen kan jag vara utan! Det var den första soliga dagen och vi njöt av värmen på vår fina trall :-)

LindaLotta:
På bossbilden är jag nog väldigt lycklig över att få stå brevid den superfina maskinen!

Det har varit slitigt att fixa till allt men superkul!

Hoppas du lägger upp lite bilder på ert projekt.

Linda sa...

Ja, just det - du gillar ju sådana där muskedunder :)
Det blir nog en tillbakablick för mig med, men det är lite att fixa med, som du vet.

Villa Nian sa...

LindaLotta:

:-) ser fram mot dom! Visst är maskinen fin *åhhhh*