måndag 28 januari 2008

Barnen på Orinocodeltat!

Folket som lever på Orinocodeltat är ett nomadfolk, dom flyttar sin bosättning beroende på hur mycket vatten det finns i floden. Dom lever och bor där på deltat. Folket har börjat att anpassa sig till att det kommer folk och "tittar" på deras värld. Lite tråkigt kanske men det är väl så livet är.

På vårt hotell var det en av de anställda, en 18 årig tjej vid namn Mary, som var just från Orinocodeltat. Vi lärde känna henne lite i och med att hon jobbade i Internetrummet, trots att hon knappt kunde någon engelska så lyckades vi prata med henne.Jag visade henne mina bilder från Orinocodeltat och hon strålade :-)

Indianerna pratar ett eget språk. Vår guide som var en indian från Venezuela men från en annan del pratade en annan dialekt och förstod inte riktigt men var på väg att lära sig just denna dialekten.

Klicka gärna på bilderna

Anpassning till turismen. Barnen gör halsband och säljer till turister som kommer förbi!




Syster?


Kanoter på ingång!





Fullastad


Tittar noga


Tuff kille


Hej då...

7 kommentarer:

l*eva sa...

Men OJJJ, vilka proffsiga bilder!

Så söta flickor/barn.

Linda sa...

Jag blir alldeles tagen av dina bilder.
Det är många som samlas runt mig på jobb när jag tittar på dina bilder.
Du är otroligt duktig på att fånga ögonblicken.
Och vilka färger...

Tankevågor sa...

Helt otroligt underbara ögonblicksbilder! Härliga barn och allt vatten...vackert!

Välkommen hem!

Villa Nian sa...

l*eva: Bra modeller :-). Något hos de här barnen fångade mig.

lindalotta: Blir glad att ni tycker om bilderna. Gillar dom själv :-)

londongirl: En härlig upplevelse också! Tack!

mossfolk sa...

Så kul med alla fina bilder! Du har verkligen varit duktig med kameran. Blev det något halsband?

Annika sa...

Tina! DU är verkligen fotograf! Så fina bilder, och du fångar verkligen ögonblicken!!
Jättefina små barn!
Välkommen tillbaka! Det låter som om det varit både bra och dåligt, men mest bra, hoppas jag!!!

Villa Nian sa...

mossfolk: Jo det blev ett halsband. Jag tyckte jag borde köpa ett, lite som betalning för de bilder jag tog :-)

Annika: Tack :-). Resan var som sagt både bra och dålig. Orinocodeltat och Canaima gjorde allt värt det, bland det bästa jag gjort. Jag ångrar inte resan men jag rekomenderar den inte heller speciellt inte om man bra ska åka dit för att sola och bada. En temaresa till Venezuela skulle däremot rekomendera. Ska skriva en avslutande sammanfattning på resbloggen sen.