torsdag 3 januari 2008

Jägaren Elthon

Ute har det snöat idag! Faktiskt så mycket att jag fick leta fram snöskyffeln och ge mig ut och skotta lite. Det är ju bäst att passa på innan det smälter bort :-)).

Här inne har vi haft det varmt och skönt.

Måste berätta lite om Elthons utveckling. Han var ju lite skygg i början men det är han inte längre. Han har bivit en väldigt kelig och gosig katt som gärna är nära och håller koll hela tiden. Sover nära mig om nätterna och spinner hela tiden. Skyggheten är helt borta.

Han har även visat sig vara en väldigt bra jägare. Elthon älskar mina duntossor dom är hans egna lilla boplatser. Mina tossor ligger numera alltid på vardagsrumsgolvet och hit släpar Elthon alla sina offer! här hittar jag allt från vissna blommor och blad, till tetrapacksavrivningsgrejs. Han fångar saker överallt i huset och släpar dit. Han är också väldigt stolt över sina fångster och morrar om Eragon kommer för nära! Elthons fångst ju :-)

Dagens fångst blev en tetrapackavrivningsgrejs som matte tappade i golvet!

På plats under den ena tossan.


Ergaon tittar! Då morrar Elthon och bär iväg med sin fångst....bäst att flytta till den andra tossan!


Ensam med fångsten

7 kommentarer:

Hedgren sa...

Alltså, det är bara att konstatera: Katter har ett rikt inre liv! Undrar ofta vad som rör sig i huvudet på dem...
Tack för fina bilder!

Lena T sa...

Vad skönt att han har kommit tillrätta hos er. Ler när jag läser och ser bilderna. Fina bilder än en gång.
Kramar till dig och dina pågar

Anonym sa...

Heja Elthon!!
Min Julian gör "likadant". Fast tvärsom...??
Han älskar att leka med mjölktetrafliken. Däremot lägger han ej ut sina byten på golvet. Han tar med sig dem och lägger undan dem. I skurhinken!!
Som jag funderat vart alla leksaker tagit vägen. Hittade en hel uppsjö i just skurhinken!
Undrar om han tycker jag städar och skurar för lite??? Om det är en pik åt mig??
=)

l*eva sa...

Väldigt fina Bilder på killarna!

*själv är jag fn. "upphöjd" till kattunge, då Frk Fin bestämt sig för, att vakta mig och vara i min ständiga närhet"
På nätterna ligger hon återigen, som en DavyCrocket-mössa på mitt huvud.
Just nu Älskar jag henne-Not! *L*

mossfolk sa...

Gulliga lilla Elthon, vilken duktig jägare (eller kanske snarare samlare) han är :)

Annika sa...

Fina bilder som alltid! Och jag kan inte nog säga hur avis jag är på dig som har en mysig spinnande katt jämte dig på nätterna...Vad jag också skulle vilja...
Gillar dina tossor förresten...måste vara ursköna att ha på sig.
Härligt med snöskottning!!

Villa Nian sa...

hedgren: Imponerande att se deras lek och man skulle vilja veta vad dom tänker:-)

lena: Tack, du hade blivit överraskad över förändringen!

simson: Men gos Julian gömmer sina byten på säkra platser :-)). För goa är dom :-)

l*eva: Frk Fin vet att ta hand om de sina :-)

mossfolk: Jagar och samlar för hårdare tider :-))

annika: Han spinner rätt högt :-) men det är gosigt. Tossorna är mysiga men numera är dom inte mina Elthons ju. Dom ska ligga på golvet så att Elthon har kontroll över dom :-))