onsdag 30 januari 2008

Läget hemma

Läget här hemma är ganska lugnt. Allt rullar på. Förberedelser för den stundande flytten är igång och bostadsproblemet är löst. Tack för all hjälp L :-). Vi kommer att bo strax utanför Lund och det blir ett hyresrättsradhus till att börja med, framöver får vi se...

Killarna verkar tycka att det varit rätt ok med semester. Dom trivs också rätt bra med att matte och husse saknat dom, mycket kel och gos blir det. Vår lille Elthon är en spinnmaskin idag och han ÄLSKAR gos. Eragon är lite spattigare men börjar man väl kela så är det såååååå skönt. Den killen är verkligen bra på att njuta :-)!

Blu-Ray som tidigare var mest nöjd med att bara vara är mer aktiv och vill vara med och gosa. Han kommer till och med fram och kräver gos ibland och det får han gärna. Han vill helst bestämma själv när han ska kelas. Han får dagligen en tablett Seraquin som är ett kosttillskott som är bra för hans artros och det har hjälpt. Blu är mer rörlig och det verkar som om han har mindre ont nu för tiden. Så har ni djur med stela leder kan jag verkligen rekommendera Seraquin.

Hur som helst så har vi världens gosigaste, finaste och härligaste katter som vi verkligen saknade på semestern.

Några nytagna trötta bilder på dom:

Ergon vilar på ställningen


Linslus Eragon sprang upp och ville vara med på bild när jag fotograferade Blu-Ray


Fine Go Blu-Ray


Spinnmaskinen Elthon


Mer Elthon

10 kommentarer:

Hedgren sa...

Trevligt att få träffa kattkillarna igen! Och tevligt att du är tillbaka! Välkommen till Skåne vad det lider!

Annika sa...

Ja, tänk att du ska flytta "hem"...
Lund är väl en himla mysig stad att bo i, förstår jag!
Mysiga bilder på gose-gose-gose katterna igen...

mossfolk sa...

Kul att få se bilder på katterna igen! När flyttar ni?

Marie sa...

Så vakre kattar de har :)

Linda sa...

Åh nu är jag nyfiekn!!!
Jag har bott många år i Lund och mamma bor fortfarande där och jag själv bor ju egentligen strax utanför Lund, det beror på hur man ser det :) :) :)

Så härligt att få gosa med katterna igen, de är ju så fina!
Och jag vet precis hur mycket man kan sakna dem... *suck*
L verkar vara en riktig klippa!

Anonym sa...

Så fina bilder på era fina kattpojkar. Ska bli så roligt att träffa dem och er när ni flyttat ner till Skåne. Det är så roligt att kunna hjälpa er med det som jag gjort.
Synd att T inte får vara med om att hans lillasyster flyttar hem igen. Längtar tills ni kommer ner och kommit på plats.

Kramar till er alla

Villa Nian sa...

hedgren: Visst har ni saknat killarna lite :-)), dom skapar ett visst beroende :-)!

annika: Jopp, snart så blir det åter skånskan som klingar runt mig :-)

mossfolk: Vi flyttar under våren. Det blir lite dubbelboende ett tag.

marie: Tack, finast är dom :-)

lindalotta:
Jag mailar dig! Gissa om jag skanade gosekatterna!

Lena: Tack för all hjälp och på något sätt så tror jag T vet! Snart så!

Anonym sa...

Tina!

Vad spännande att ni skall flytta!

Hoppas att Du fortsätter blogga så vi får följa er och kissarna.

Otroligt vackra bilder Du har tagit på semestern.

Pussa Blu-Ray från hans "gammelmatte" Eva i Vallentuna och lycka till med flytten!

Tankevågor sa...

Spännande med alla flyttförberedelser! Det ska bli kul att följa din flytt. Den där tabletten Seraquin låter ju jättebra! Är den receptbelagd så man måste till en veterinär först?
Vår gamla katt är lite stel i sina bakben.

Jättefina bilder som vanligt! :)

Villa Nian sa...

Eva: Jodå jag kommer att fortsätta blogga så gott det går :-). Blu-Ray tackar :-)

Londongirl: Seraquin är ett ICKE receptbelagt fodertillskott och kan köpas hos veterinär, vissa apotek och vissa djuraffärer. Kan verkligen rekommendera det. Har hört om flera som har positiva upplevelser av det! Finns till både hund och katt. Se till att du får rätt :-)