lördag 5 januari 2008

Nästan en kilometer

Angel Falls i Venezuela är världens högsta vattenfall och har en fallhöjd på 979 meter Och tänk hit kommer vi att åka och då får jag egna bilder på detta :-).



Bilden lånad från: http://gosouthamerica.about.com/library/blVenpixCanaima12.htm

Vi kommer att bo på turistön Isla de Margarita precis utanför Venezuela men Maken och jag har bokat en resa in över fastlandet bland annat för att flyga över vattenfallet i ett litet plan *brrrrr*. Vi komer även att besöka Orinoco deltat där vi även kommer att sova en natt. Jag lovar att ta med mig kameran.

Snart :-)

8 kommentarer:

Lena sa...

Jag förstår att det kliar i "avtryckarfingret" :) Det ska bli så kul att få se dina bilder sedan.
Så pass högt och jag som tyckte jag tog i.

Linda sa...

Åh...
Tycker inte att det var längesedan ni var iväg.
Jag vill också åka bort...
Till värmen.
God mat.
Lugn och ro.
Semester.

Vem tar hand om kattfamiljen?
Önskar jag fick bara en fluga i handbagaget :)

Tankevågor sa...

Jag googlade in igår på de här bilderna och det är ju fantastiskt vackert! Kul att ni ska flyga över det också! Du kommer säkert få otroliga bilder.
Hur länge är ni borta?

l*eva sa...

Var det den här resan vi höll tummarna för?
I så fall, var det faktiskt värt, att nästan få tummen amputerad av brist på blodtillförsel! *L*

Men jag kan ärligt säga...att den där helikopterturen...är jag glad att jag slipper! Jag får svindel av bara tanken... :))
Önskar Er verkligen det allra, allra bästa på Er semester!

l*eva sa...

Ooops..det var ju ingen helikopter...ett litet Flygplan...ja...känns ÄNNU värre!
:)

Villa Nian sa...

panter: Det kliar jättemycke :-). Högt är det!

Lindalotta: Det är ett år sen vi var iväg....vi skulle egentligen inte åka någonstans nu men det är sååååå skönt ju :-))
Kattgrabbarna ska på hos ett par som är vana vid katter och som kommer att ta han om dom jättebra :-).

londongirl: Visst är det vackert :-). Jsg ser även fram mot Orinocodeltat med dessa rika flora av allt från apor till pirajor :-))).

l*eva: Nä ni höll tummarna för något annat :-). Om allt går som det ska så berättar jag imorgon :-). Måste ju avslöja att jag är lite pirrig för det där flygplanet!!.... men det blir väl som en häftig berg- och dalbanetur:-)

Annika sa...

Ja, jag färstår att det ska bli jättekul!! OCH vi ser ivrigt fram emot att se en massa bilder!!!
Attans vad modig du är som ska flyga i ett litet plan över vattenfallet, det hade inte hariga jag vågat!

Villa Nian sa...

annika: tror jag kommer att vara lite skraj.... men samtidigt kommer det att bli lite kul :-))