torsdag 13 mars 2008

Elthon bloggar

Hej Alla!

Elthon här. Matte är upptagen hela tiden så jag tänkte passa på och berätta lite om min dag. Jag såg att Selma varit och skrivit på sin mattes blogg och då tänkte jag också prova. Min matte höll förra veckan på med en massa plockande och putsande och nu sitter hon i nu sitter hon i telefon mest hela tiden.

För en stund sen kom hon tillbaka med en massa konstiga bruna kartonger. Matte och husse pratar något om att vi ska flytta till Skåne. Undras vart det är? Matte säger att alla pratar som henne där och att husse nog kommer att börja prata mer på det sättet. Men det är ok jag gillar min matte :-). Undras hur det är med katterna där, låter dom annorlunda?

Hur som helst så flyttar matte redan i månadsskiftet och husse kommer att bo kvar här ett tag till. Men matte har sagt att hon kommer att komma hem om helgerna så det blir nog bra! Det stora flyttlasset går i slutet på maj och vi katter får nog flytta lite tidigare i maj. Det verkar vara ett helt projekt att flytta så där långt.

Tänkte bjuda er på en titt på hur en av mina dagar kan se ut!

Tittar lite i fönstret!


Busar med min ursnygga bror
Här är han med sin absoluta favoritleksak.


Han vill ha den själv


Broders favoritleksak hamnar rätt ofta i vattenskålen! Här ligger den på tork efter ett nattligt dopp! Min bror ser bra ut men är lite konstig...varför ska han lägga leksaken i vattenskålen?


Kul med garnboll



Matte bjuder på skinka. Gissa om vi gillar skinka. I och med att jag är minst i skaran så tycker jag det är bäst att låta lite när det bjuds på godsaker. Vet inte om det hjälper så mycket men jag LÅTER häftig :-)

Här har jag fått första biten och tuggar för fullt tyvärr är jag lite ur bild. Broder min är lång och stor och vinner på att ställa sig på bakbenen. Visst är han en linslus :-)


Blu-Ray tar det lugnt han vet att han inte behöver hetsa upp sig han får godsaker han också.


Ibland tror jag han får mer än vad vi får och jag tror att matte och husse smyger till honom gott vid bordet när inte vi ungdomar ser. Jag har hört matte mumla något om att man får skämma bort honom lite. Låt gå för det! Blu-Ray är min stora hjälte.


Eragon och jag har upptäckt något spännande där uppe!


Blu-Ray har en egen svart skinnfåtölj på ovanvåningen, en kvarleva från 90-talet säger matte,på något sätt så passar dom varandra fåtöljen och Blu. Han har till och med en egen trappa för att lättare komma upp i den.


Här är det bra att vila!


Det var allt från mig denna gången men det här var kul och jag är faktiskt stolt över att jag kunde fixa till inlägget helt själv!

14 kommentarer:

l*eva sa...

Vilka Bilder!
Du flyttar alltså så snart!

Så spännande!
Ävenom man inte behöver ha så mycket fantasi i kroppen...för att begripa att det säkert kommer att vara en pärs!

Hedgren sa...

Så kul att se hur du har det! Kul för oss skånska tjejer att se hur kattkillarna har det uppåt landet...

Välkomna till Skåne vad det lider!
Ha det gott så länge!
Kram från

Iza, Smilla och Yrsa

PS. Matte hälsar!

Anonym sa...

l*eva: Matte flyttar innan mig men jo vi flyttar snart. Och matte ser lite sliten ut ibland. Det är en massa som måste klaffa, men hon har ju mig så det går bra :-)

hedgren: Tack! Tänk nu känner jag redan tre skånetöser :-). Min matte hälsar tillbaka

JULIEK sa...

Ååååå sånt ett trevligt inlægg. Kram : )

Lena sa...

Vilken tur att katterna är så kunniga, annars hade vi ju inte fått reda på något.

Lycka till med flytten och allt som hör där till. Att flytta är slitsamt och spännande.

Anonym sa...

Vad roligt att se hur du har det!
Och jag är lite avis på att du har syskon...
Jag hade världens finaste storebror innan, men sedan några år är jag ensam.
Egentligen är det ganska skönt, hade inte orkat med småkatter :)

Jag tror inte alls att vi mjauar annorlund, det är bara människorna som byter dialekt.

Jag brukar också bära omkring på mina leksaker, matte kallar dem för mina bebisar, och ibland lägger jag dem i matskålen - de blir ju också hungriga :)

Jag vill passa på att hälsa er välkomna till Skåne, allihopa!

Mjau...

Villa Nian sa...

julie: Jag förstod att du skulle tycka om det :-).

panter: Kunskap är källan till information :-)

selma: Småkatter....jag är inte säker på att jag förstår! Vi är inte så jobbiga :-)) men det är klart vi är ju inte så små längre!
Så rätt du har! Självklart måste leksakerna ha mat osså!

Tack! vi ser fram mot att komma ner till skåne!

Anonym sa...

Elthon, hälsa Blu-Ray och Eragon och tala om för matte att hon glömde ett linsskydd hos oss sist ;-)

Hasse/djurhjälpen

Villa Nian sa...

Hasse: Matte är informerad :-))

Tankevågor sa...

Den där typen av kartonger känner vi också till här hemma. De är jätteroliga att hoppa in och gömma sig i. Men man får passa sig så att inte locket stängs.
Spinnkramar från Tiffany och Miranda

Anonym sa...

Vad gulligt! Katterna ser nästan ut som statyer på vissa bilder.

Annika sa...

Å vilket gulligt inlägg, och å vad kissarna är fina...Du känner ju till min svaghet för Blu-ray....
Ni verkar ha en viss "nerv" där också.
JÄTTEFINA bilder!!! SÅ fina!!
Och du flyttar så snart???
Kramar!!

Lena T sa...

Trevligt inlägg att se tillvaron från en katts ögon. Elthon, Gustaf och Smulan i Ängelholm hälsar er alla välkomna till Skåneland.

Ser framemot att få träffa er igen.

Fina bilder som vanligt.

Kram Lena

Anonym sa...

londongirl: Man får se upp så att kartongen inte är upptagen men det är rätt kul att bus i dom :-))

matilda: Vi börjar bli vana vid mattes kamera och ibland vill man visa sin fina sida :-)

Annika: Blu-Ray är värd alla extra uppmärksamhet. Vår metor och hjälte ju :-)

Lena: Skånelandet verkar vara rätt trevligt :-)