onsdag 19 mars 2008

Katter och tankar

Idag har Blu-Ray varit hos Dr Bo. Blu har fått en cortisonspruta för sina leder. Bo gick även igenom Blu's öron och de få tänder han har kvar. Tassar och klor blev även omhändertagna. Blu's hemlösa år har satt sina spår och han behöver lite ompyssling då och då. Vi gör vad vi kan men ibland måste Dr Bo hjälpa till!

Blu-Ray är lite groggy nu men börjar långsamt bli lite piggare. Jag måste också berömma de båda svarta. De är så underbara. När vi gick från Bo så sa han att vi skulle hålla isär katterna för de som inte varit hos doktorn kan vara rätt stygga mot en drogad katt. Men när vi kom hem ville inte Blu vara skild från oss. Och inte är våra svarta elaka heller. Dom vet inte hur man är när man är elak, dom har nosat på Blu och verkar förstå att han inte är sig själv just nu men att det är ok trots det. Gokatter.

Igår var jag på Djurhjälpen och jag hade med mig Maken! Och hade han fått bestämma så hade vi nu haft sex katter :-).

Här kommer de tre som charmade häcken av maken!

Matrix har aldrig varit bättre!
Möt Neo! En oerhört charmig och kelig kille som verkligen kliver rätt in i både ens famn och i ens hjärta. När han sedan gick efter maken och uppmanade honom att kela mer så fick maken de där "Snälla rara frun kan vi inte ta en till"- ögonen.


Se på mig!


Jamie, så kelig och så go! Det här är samma kille som i ett tidigare inlägg inte ville lämna sitt hus! Nu är han redo att lämna och han har även blivit bokad och kommer snart att komma hem till sitt nya hem! Men Maken fick de där ögonen igen men accepterade att Jamie hittat ett annat hem :-)


Mera gooooos!


Och så Melker en fläckig svartvit goskatt. Vi är lite svaga för dessa fläckiga svartvita katterna. Melker är kompis med Neo och också så där kelig och go! Ni skulle ha sett dom! Makens ögon menar jag.....


Ser ni alla vad fin jag är!


Här har ni en annan katt som nyss kommit till Djurhjälpen och som än inte gillar oss tvåbenta! MYCKET skeptisk och arg men oj så fin kille :-). Hoppas det inte tar så lång tid för honom att gilla oss tvåbeningar!


Jag är inte extremt okänslig för min Makes ögon eller för dessa katter. Just nu räcker det med tre för oss, man måste ju ha tid till de man redan har. Och jag är övertygad om att de tre som charmade Maken alla kommer att få ett hem inom kort. Men visst vill man hjälpa alla. Det är så synd att det finns så många katter som ingen bryr sig om. De som hamnat på Djurhjälpen har haft tur! Jag tänker ibland på de andra de som inte får hjälp.

Om en vecka den 26 mars är det exakt ett år sen som Blu-Ray kom in till Djurhjälpen, trasig och utmärglad, och fick en ny chans till ett bättre liv. Inga mer frusna trasiga tassar för honom och magen hans är mätt.

10 kommentarer:

Linda sa...

De är så fina allihop!
Jag skulle nog också fått bedjande ögon...
*suck*
Skulle vilja ha hur många som helst bara för att få hjälpa till.
Jag beundrar alla som jobbar med hemlösa djur, som lägger ner sin själ i att få dem att må bra och våga lita på oss människor igen.
Alla som är elaka mot djur borde häng-...
Hrm, ja, de borde faktiskt det!

Tankevågor sa...

Håller med Linda-Lotta...jag skulle också få såna ögon av att gå där och gosa med dem. Vilken lycka för era killar att de hittat sin plats i livet tillsammans med er.

Men du jag skulle vilja säga till maken din.... *viskar - det GÅR att ha 4 katter, det har vi* :-)

Anonym sa...

Det skulle vara såå svårt att inte ta hem allihop!

Villa Nian sa...

lindalotta: Visst är dom fina! Och jag instämmer i det övriga :-)

londongirl: Maken och jag är de lyckliga :-). 4 hmmmmm! De två svarta är som 4 bara dom :-)

matilda: 3 av dom räcker :-). Men visst vill man.

Hedgren sa...

Ja, det är svårt att motstå alla ljuvliga fyrbeningar. Ett tag hade vi fyra katter, men en ville vara enam katt och fick flytta hem till svägerskan. Nu har hon det jättebra som singelkatt! Men vi saknar henne jättemycket!

Annika sa...

Blu-Ray är en sådan underbar katt...Jag undrar hur hans förflutna ser ut? Stackars kisse...
Dom två små katterna är ju jättegulliga mot honom och verkar förstå-FINT!
Otroligt fina katter där på Djurhjälpen...Så vackra. Jag förstår så väl att ni är sugna på att skaffa flera.

JULIEK sa...

Uff ja, man vil ju egentlig hjælpa alla, men man kan ju inte ha alla hemma heller. Vet ju hur det er. Sitter ju med fyra katter jag, och det er nog. Iallefall nu som jag bor i en liten lægenhet. Hoppas du har haft en fin påske. Kram : )

Villa Nian sa...

hedgren: Vissa katter är singelkatter så är det bara :-). Tur att mina verkligen gillar varandra.

annika: Blu är en tuff herre :-). Just nu räcker det med våra tre katter :-)

Julie: JAg är övertygad om att dina fyra katter har det superbra där hos dig även om det just nu är lite trångt :-)

Anonym sa...

Tja!
Oj vad snö det kommit hemma.
Ser betydligt skönare ut med de fina vårblommorna. Här är det 1.5 meter snö och det var -32 grader i början av veckan. Hade hoppats på vår när vi kommer hem men det får tydligen vänta ett tag.
Söta kissar!
Kram M

Villa Nian sa...

M: Visst är dom fina och kylan....blä!!!