måndag 24 mars 2008

Lurad

Känner mig lurad. Väldigt lurad!

För ett par månader sen då när det var mörkt och tråkigt väntade jag på den ljusa snön. Snön som hör hemma vid den tiden som kallas vinter. Snön som ger ljus till de mörka dagarna. Men se det blev ingen snö! Vintern lurade mig!

Sen kommer ljusare tider och stort hopp om en tidig underbar vår! Solen började värma vårskönt och jag kände hur vårglädjen spred sig i min kropp. Men se så blev det inte, även våren lurades. För nu kom snön och inte är det lite heller.

LURAD är vad jag är!

Det är ett år mellan dessa bilder så när som på en dag!

2007-03-25





Jodå även denna är fotograferad den 25 mars förra året!


Idag!
Där under är mina krokusar!


*suck*

8 kommentarer:

Linda sa...

Jag håller med dig, till fullo.
Det är ju under vintern som vi behöver ljuset från snön, inte nu när vi vill kunna ta fram vårjackan och lite nättare skor.
Här snöar det stooora flingor blandat med småspik.
Ska det snöa nu så får det göra det ordentligt och sen kan det vara borta om en vecka!

Hedgren sa...

Visst är det skit! (ja, ursäkta uttrycket!) Kom just hem från Malmö. Från Anderslöv ner till oss var det full snöstorm! Jag säger som du: FÖR SENT!
Ha en go vecka!

PS. Axlarna har dalat något! =0)

Tankevågor sa...

Håller också med dig helt och hållet! Det är ju så härligt med vacker snö som lyser upp vinternörkret och skapar julstämning på rätt tid men inte NU...

Dessutom är det så himla kallt så allt ligger ju kvar! Morr och suck!

Lena T sa...

Förstår dig fullständigt, mina påskliljor ligger längs marken under snön. Vårkänslorna hade börjat komma nu när blommorna kom upp. Hoppas på bättre väder inom kort, nästa helg är det ju faktiskt övergång till sommartid. Jag tycker det är så jobbigt när det sker, bättre på andra hållet.
Kram

Anonym sa...

Men snart så! Snön måste väl smälta bort ganska fort?

Annika sa...

Förstår så väl att det känns DEPP. Men jag hoppas att den inte blir lånvarig alls. Bort, bort, bort med den!!!

Villa Nian sa...

lindalotta: Hoppas verkligen snön försvinner snart! Om mindre än en vecka går det första flyttlasset ner till skåne ju :-)

hedgren: Verkligen för sent!

londongirl: Visst är det kallt! *brrrr*

lena: Sommartid och flytt ner till Skåne blir det :-)

matilda: Snön har stannat förvånansvärt länge. Det är riktigt kallt också. Men nu så kanske!

annika: Stämmer upp i din "kamp"-sång. Bort, bort bort :-))

mossfolk sa...

Ja, hade allt det här kommit i december hade jag varit jätteglad. Men nu ska det vara SOL och VÅR!