tisdag 4 mars 2008

Vårpromenad

Följ med på en skön vårpromenad genom skogen till den lilla härliga badsjön som ligger precis här i närheten. Denna promenad tar ungefär en halvtimme och går genom ett rätt fint område.

Låt oss se på alla de fina vårtecknen- Strålande vårsol!


En ormbunke på väg upp


Ett fin exemplar av Vinterdäck, mycket vanlig på våra vägar speciellt på vintern!


Helt utslagen Tetrapackus!


Oj verkligen ovanlig art kanske placerad här för att någon är orolig för att luften vi andas inte är riktigt bra?


Ahhhh, nu förstår jag tidigare bild!


Någon som känt sig varm?



Framme vid den lilla mysiga sjön. Och här ser fint ut!

En stol kvarlämnad för årets nya gäster!


En badboll till de små!


Ahhh se! Den rätt så vanliga arten Ölbretten... men visst brukar dess avkomma vara i närheten


Ohhh titta här var dom. Titta vad många och fina dom är. Glänser så fint i vårsolen!


Här har vi den konkurrenade arten, som vi även mötte tidigare, tetrapakus!


Kolla här har vi en sliten gammal men hel variant av Glasus Flaskus!


Tänk att få se även detta! En full och helt oskadad soppåse.


Ajajaj, en mycket sårad och säkert efterlängtad cyklusramus!


Visst är dom snälla som låter oss ta del av den allt vanligare stadskonsten även här ute bland stock och sten!

Snyggt med lite kladdtext till det i övrigt så stengrå!


Konstverk? Eller bara värk!

11 kommentarer:

Linda sa...

Åh vad det är sorgligt att se. Jag gjorde en liknande strandpromenad för något år sedan.

Men som jag har skrattat när jag har läst dina bildtexter :)
Du är för härlig!

Villa Nian sa...

lindalotta: Visst är det för sorgligt! Jag tänkte på Venezuela och hur jag klagat på att dom slängde skräp lite överallt och se vi är inte ett dugg bättre själv!!

l*eva sa...

Ja som Du nog anar, så förvånar inte det här mig alls.
Det är så här Sverige har blivit.

Från att vara ett av Världens renaste länder...har vi tagit oss *ner* till en helt annan nivå!
HÅLL SVERIGE RENT!!!

Fina bilder, som VANLIGT!!!!

Annika sa...

Tack för dagens morgonskratt som tyvärr fastnar lite i halsen...
Fasiken vad SYND det är att folk inte plockar upp efter sig. Bedrövligt. Hur svårt är det??? Dte finns ju papperskorgar överallt.
Kan inte hjälpas att jag gillar dina bildtexter väldeliga...Hur trist temat än är...

Villa Nian sa...

l*eva: Undras varifrån denna slapphet och nonchalans kommer?

annika: Ett bloginlägg som är blandninga av sött, salt och lite surt. Förstår verkligen inte varför inte folk kan hålla rent omkring sig!

JULIEK sa...

Hei. Det er utrolig så mycke snøen døljer och som dyker upp på våren. Hoppas du har det bra. Jag er tilbaka igjen nu och hoppas at jag får mera tid til bloggande : )

Villa Nian sa...

julie: Välkommen tillbaka! Snön städar verkligen upp en skräpig miljö snabbt :-)

mossfolk sa...

Usch, hur svårt kan det vara att plocka upp efter sig?!
Fast bildtexterna var riktigt roliga och bilderna lika fina som de brukar!

Tankevågor sa...

Rolig text! Blir så trött på att det ska behöva se ut så där i våra marker. :(

Villa Nian sa...

mossfolk: Det verkar tyvärr vara riktigt svårt att plocka upp efter sig! Sorgligt att se!

londongirl: Visst är det synd....

Anonym sa...

Jisses va skräp du hittade på din promenad..