måndag 7 juli 2008

Hemmavid

Just nu ser det lite mörkt ut där ute och det börjar nog regna snart! Men några bilder från min lilla tomt blev det idag :-)

Jag har en tomatdjungel :-). Tidigt i våras frösådde jag 20 st tomatplantor och 19av dom har tagit sig! Nu börjar dom bära frukt också. Gissa om vi kommer att äta tomater när dom väl mognar!!

Djungel!


Mognadsväntan


Denna klematisen fanns i trädgården och är den enda blomma som verklikgen är vacker. Trädgården i övrigt behöver ganska mycket hjälp för att bli riktigt bra och jag gör vad jag kan :-)


Dahlior som fått följa med från Stockholm, kanske känner några av er igen den :-). Fast dom är större här nere :-)

4 kommentarer:

Lena sa...

Det blir säkert jättefint när du fått det dit du vill. Tomatdjungeln är imponerande.
Trevlig semester!

Linda sa...

Haha! Jo, nog är de större :)
Men du, hur gör du med tomaterna?
Jag har aldrig lyckats... Aldrig.
Jag köper färdiga numera och låtsas inför mig själv att de är "mina".
Fast i år har jag inte en enda tomat :(
Nä, fröer och jag är inte kompisar.
Fick ni något regn?
Här har varit sol hela dagen.

mossfolk sa...

Å en massa tomater. Jag hade i zinkhinkar på balkongen. Fick massor förra året och i år hade jag också satt, korkat nog. Fick ju slänga allt nu i flyttstädningen. De hade vuxit sig för stora att ta med och grannarna hade jag redan gett små plantor till i våras så de hade ju redan.

Villa Nian sa...

Panter: Tack! men jag vet inet hur mycket jag ska kämpa...det här boendet är ju lite tillfälligt...

lindalotta: Tomaterna får en massa kärlek och omsorg i början sen växer dom av sig själv :-). Regnet kom senare igår kväll och nu regnar det!

mossfolk: Det är så gott med egna tomater. Synd att du inte får njuta av dina egna.