söndag 20 juli 2008

Snabbt

Ibland går det snabbt.
Mina två semesterveckor är snart slut och hur blev det då?

När det gäller vädret är jag besviken mest molning, blåst, regn och där mellan lite sol. Man önskar ju sig lite mer när man bara har två veckors sommarsemester. Men så är det.

Det positiva är att det har varit en hel del upplevelser. Kanske inte så stora men sådana som man kan plocka fram och le åt när hösten och vintern är tung. Besök: vänner från Stockholm som hälsat på, vi har besökt nya och gamla vänner i Skåne. Upptäcktsfärder: runt om i Skåne och två tripper till närliggande land :-). Mycket god mat och gott att dricka till! Mycket gosande med katter blev det! Elthon som är den som sover hos oss är väldigt nöjd med våra sovmornar :-)

Hann inte med! Boken, jag är bara igenom halva.

Lite bilder från vårt lite gråa besök i Smyghuk igår!

Bada nån?






Inte så långt till Stockholm!

7 kommentarer:

mossfolk sa...

Hm, jag trodde faktiskt att det var ännu längre till treriksröset därifrån...
Tiden måste snurra fortare när det är semester. Jag insåg häromdagen att jag varit ledig i fyra veckor nu. Var tog den tiden vägen?!?

Hedgren sa...

Kul att ni hann med Smygehuk! Vandrarhemmet vid fyren är också trevligt.Blev det en sillamacka vid rökeriet?

Odiskat sa...

Nja, det verkar vara lite kallt för bad...
Så du börjar jobba nu. När värmen kommer. Ja, ja, se det som att du slipper jäkta till stranden och trängas med svettiga människor. Se det så. Du kanske till och med har aircondition på ditt jobb?
Var dettta en uppmuntran?
;-)

Villa Nian sa...

mossfolk: Tror dommäter fågelvägen för vis ät det längre egentligen ...

hedgren: Tyvärr ingen sillamacka, för mycket folk och för mycket regn! Men vi återvänder kanske en dag!

odiskat: :-), det gäller att se saker från rätt håll!

Linda sa...

Hoppas det inte var alltför tungt idag.
Och regnet har ju hjälpt er lite :)

Tankevågor sa...

Låter som ni har haft en skön semster ändå trots en del väder som kunde varit bättre?

Förstår att katterna gillar att ni varit lediga. Det är samma här med både katterna och Roxy. Mycket gos blir det. :-)

Villa Nian sa...

lindalotta och londongirl: Ber om ursäkt att jag inte svarat på era kommentarer! Mitt internet ÄR så TRÖGT! Men jag är glad att ni är här :-)