torsdag 3 juli 2008

Upptäcktsfärd

Blu-Ray på upptäcktsfärd! Gissa om detta var spännande och kul! Gammelkillen blev som ung på nytt.

Vi har en liten tomt som är inhängnad av en hög häck. Tanten som bodde här innan hade hund så hon har satt ett staket av hönsnätstyp längst ner i häcken. Så efter lite funderingar så lät vi lät Blu-Ray gå ut och titta lite. De svarta fick stanna inne dom är alltför viga för att vi ska våga låta dom gå ut. Gissa om Blu-Ray tyckte det var kul.

Han sprang omkring och nosade och spanade vi vakade över honom. Tyvärr hittade han ett hål i hönsnätet och tog sig ut på andra sidan. Mitt hjärta stannade en liten stund men allt gick bra han stod där på andra sidan häcken och väntade på oss. Vi kunde lätt ta in honom igen. Tyvärr får han vänta med att gå ut fler gånger tills vi själv har krypit runt i snårhäcken och verkligen kontrollerat att allt är täckt och inga mer hål finns. Men det var en glädje att se hur han verkligen gillade det. Och tänk när det blev fel så bara stod han och väntade på oss. GosRay.

Nu ligger han och sover :-)

Lite suddig bildkvalite hade lite fel inställningar på kameran och var fokuserad på Ray och ändrade inte!

Spännande...


Kolla på mig


oj vad fort det går


fortsätter forska


Snyggaste killen!

7 kommentarer:

Linda sa...

Åhhh, mitt hjärta ömmar för den fine kattherren.
BlueRay påminner mig om min gamle Måns, på något vis.
Han fick bli utekatt på gamla dar och älskade att ligga under granarna och spana och sova.
Vilken lycka för BlueRay! Och lyxigt att få komma ut alldeles själv :)

Hedgren sa...

Kattlycka!

Annela sa...

Åh, vilken goding!

Linda sa...

Åh förlåt.
Det slog mig att jag envisas med att stava Blu-Rays namn fel.
Skärpning krävs av mig själv!

mossfolk sa...

Vilket äventyr! Han är så fin Blu-Ray, min idol här bland alla bloggkissar :)

Villa Nian sa...

lindalotta: Han tyckte det var kul och spännande! Ska försöka få koll och rätt på hålen så att han kan vara där ute och mysa :-)

hedgren: Visst :-) och det är han värd.

annela: mmmm en mycket speciell kille det där :-)

lindalotta: Vi vet vad du menar :-)

mossfolk: Tänk att en före detta hemlös utlämnad katt kan bli så omtyckt! Det är han verkligen värd!

Anonym sa...

Ja Blu-Ray är verkligen en av idolerna bland alla blogg-missar!! Han har nästlat sig in i den innersta vrån i hjärtat! En hjälte i sig! Vad härligt att han får chansen till lite sommarpromenader! Heder till er!!! Lycka i foton! Hoppas du får fler gräskänningar!! Mjau på er!