torsdag 21 februari 2008

Bostadsäljande

Att sälja en bostad idag är en hel vetenskap. Det är inte bara att ta några bilder och slänga ut på nätet. Nepp! Den mäklare vi använder oss av erbjuder stylingkonsultation och fotografierna tas av en proffsfotograf! Ett tillvägagångssätt som nog är rätt vanligt idag.

Idag har jag haft fotografen här så igår var en jobbig stylingdag plocka undan en massa kattsaker och annat personligt, rensa bland alla blommor jag har väldigt mycket och stora blommor, lite mindre nu :-). Fixa och dona, sy det där draperiet som jag borde ha fixat för länge sen nu är det på plats :-). Nu bor jag superstylat. Jag har flyttat tillbaka en del saker för att det inte ska kännas alltför opersonligt och katternas saker är naturligtvis tillbaka. Det blir lite opersonligt när man stylar för flytt. Stylisten sa att det är skillnad på att styla för att bo och styla för att sälja!

Fotografen som var här idag hade min fulla uppmärksamhet. Stativ och fin kamera, vi pratade en massa fotografering :-)

Jag har även varit en tur ute hos djurhjälpen idag och här har ni en kille som INTE vill sälja sitt hus :-)

Jamies hus


Håller koll

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Jag vet precis vad du talar om. Har gjort detta två gånger de senaste åren. När min mamma och sen min svärmor dog. Vilket jobb det var. Speciellt hos min svärmor som hade lyckats få in allt bohag från ett stort hus till en modern bostadsrätt på tre rum och kök!!!
Hur mycket möbler som helst. Flera sittgrupper i ett och samma vardagsrum tex. Puh.

l*eva sa...

Usch!
Det där har vi nog varit med om, lite till mans/-kvinns.

Sen ska man leva i det där *stylade* tills i a f, efter första visningen. Sen spricker det...
Tänk, allt det där som man bara MÅSTE ha...som ligger i en flyttlåda...Vilken?

Kissen i katthuset, såg lite konfundersam ut!

Villa Nian sa...

londongirl: Det låter verkligen som ett slitgöra :-). Jag är glad att det bara är våra saker här :-)

l*eva: JAg upptäckte att det går rätt snabbt att personifiera sitt hem igen. I och för sig har jag än inte saknat något som ligger i en av lådorna.... Kissen i katthuset tyckte nog jagv ar en konstig filur som stod där och fotograferade. JAg kanske ville ta hans hus ju :-)

Linda sa...

Lille Jamie, så fin han är, men vilken koll :)

Ibland önskade jag att någon annan kom och stylade bort allt skräp hos oss, allt sånt där som hamnar långt in i en garderob, i källaren eller i garaget.
Jag saknar ju inte det, det bara står där.
Eller ännu bättre, tänk om det kunde gå till tippen själv!

Annika sa...

Måste vara rätt kul att få huset proffs-stylat ändå. Och jag förstår att du nyfiket snackade med footografen. Det skulle jag också ha gjort :-)
Bilderna man ser på Hemnet ser ju ofta så fina, och just stylade ut.
Hoppas nu att huset blir sålt snabbt så ni slipper leva "stylat" under en längre tid.
Trevlig fredag!!

Villa Nian sa...

lindalotta: Visst är han fin! JAg vill också ha skräp som kan gå och slänga sig själv :-)!

annika: Vi får leva så här ett tag :-) men vi överlever :-)