söndag 17 februari 2008

Mer bilder

Oj vad dålig jag är på att blogga just nu. Inspirationen är låg. Förhoppnigsvis så blir det lite roligare nu när vädret blir bättre. Jag börjar känna ett visst sug efter att fixa och städa lite i trädgården. Tiden just nu har gått åt till att rensa på vinden så att vi inte flyttar onödiga saker till Skåne. Konstigt vad man kan samla på sig! och fort går det :-)

Ni får lite mer bilder från min semester och mitt bästa minne därifrån -Orinocodeltat!

Ta en bit!


Vår guide


härlig kille!


Några av djuren där, vattenbuffel


Vacker vrålapa


Pälsen verkligen glänser


Piraya, fångad av mästerpirayafiskaren Maken! Han fick hoppa in i vattnet igen, pirayan alltså inte Maken!


Cajman


Solnedgång

8 kommentarer:

Linda sa...

Åh, vilka härliga bilder!
Jag har också haft låg bloggverksamhet pga min slöa dator, men nu har den fått nytt liv :)
Fast när våren kommer ligger man med rumpan i vädret och rotar i rabatter istället :)

l*eva sa...

Du har varit saknad!
Men kompenserade med så fina bilder!

Lena sa...

Så vackert. Precis vad som behövs en grå och i detta fall mörk februarimåndag. Inför en flytt har man sällan fritidproblem.

Lena T sa...

Vilka läckra bilder. Önskar att jag varit där och sett med egna ögon. Förstår att det var en upplevelse att vara i deltat. Nu närmar sig flytten till Skåne, roligt när ni flyttat hit att få träffa er och kissarna. Hur gick det för Maken?

Kramar till er alla från mig

mossfolk sa...

Å så många fina bilder (igen)!
Blogginspirationen är ju så där, upp och ner. När ska ni flytta?

Annika sa...

Jättefina bilder bjuder du på, Tina. SÅ skarpa!!
När går egentligen flyttlasset till Skåne?

Tankevågor sa...

Jättefina bilder! De senaste åren har jag tömt och röjt i dels mitt föräldrahem som vi sålde och sen efter min svärmors hem....pust vilket jobb det var! Tyvärr har det resulterat i att VI har alldeles för mycket gamla ärvda saker.

Borde kanske flytta själv nu så att det blir av att slänga/sälja av mer. ;)

Villa Nian sa...

lindalotta: Jo, jag ser mig där med rumpan i vädret :-))!

l*eva: Jag ska försöka bättra mig lite!

panter: JAg tror det är bra att rensa ut det man kan innan flytten och man kan rensa hur mycket som helst känns det som!

lenat: Snart så :-)! Jodå det har gått bra för Maken:-).

mossfolk: Man får väl acceptera att bloggandet är så :-). Den förste april så är det dags :-).

annika: Det blir lite dubbelboende ett tag men den förste april är mitt datum :-)

londongirl: Att flytta hjälper definitivt när det gäller att bli av med saker, speciellt om man flyttar långt och gärna ett par gånger :-)