fredag 29 februari 2008

Objektiv

Har köpt ett nytt objektiv, ett ljusstarkt objektiv som är bra för porträtt och om man vill fotografera med korta skärpedjup. Bra för inomhusbilder :-), förhoppningsvis så kan jag ta bra bilder inne utan blixten framöver. Objektivet heter: 50mm f/1.8D AF Nikkor. Jag håller på att öva med att fotografera med det nu, bilder kommer senare. Måste bara säga att objektivet är mycket prisvärt enligt de som vet :-)

Jag kan inte låta bli att visa dessa två ursöta killar som jag träffade på djurhjälpen igår. Gustaf och Cezar! Dom är bästa kompisar, keliga sociala och sååååå söta! Visst bara smälter man :-)

4 kommentarer:

Lena T sa...

Så söta de är, var igår och kelade med Gustaf och Smulan i Ängelholm. Gustaf kom hela tiden och buffade med sitt huvud mot mitt, han är också en röd kisse och har har Norsk skogskatt i sig. Smulan är 3 färgad och har ocskå Norsk skogskatt i sig.

Kramar till er alla

Linda sa...

Men vilka fina killar!
Jag kommer att sakna bilderna från katterna på Djurhjälpen...
Men du hittar säkert ett nytt katthem :)
Och då följer jag gärna med!

Annika sa...

Vad spännande med det nya objektivet. Jag blir supernyfiken, och I AM kicking my ASS för att jag inte köpte en SLR när jag köpte en finare kamera i fjol. Istället blev det en sk superzoom från Panasonic som jag ÄR mkt nöjd med. Men ändå, för samma pris hade jag kunnat få en SLR...Morr. Alltså är jag jättenyfiken på bilderna du ska ta. Tycker det är svårt med ljuset inomhus och blixt vill jag helst undvika eftersom det blir så platt.

Jätefina kattbilder som vanligt...

Villa Nian sa...

lena t: Smulan låter som om hon har en skölpaddsfärg....oerhört populärt och fint. Båda katterna låter jättefina! Kram till er alla.

lindalotta: Ohhh linda så många fina katter det finns. Även om det är jobbigt så kommer jag att hjälpa till om någon vill ha min hjälp :-)

annika: Visst är det :-). Valet av kamera är alltid svårt. Just nu tittar jag på nytt igen.... Blir man intresserad så växer intresset.... Blixtbilder är svåra!