onsdag 8 augusti 2007

En humlerumpa och lite fjärilar

Är det bra vädret slut nu? Just nu så mulnar det på och blåser lite . Hmmm jag undrar om det kanske är dags att ta fram dammsugaren och göra något åt gräsmattan på köksgolvet!

Jag har lite träningsvärk idag för igår gav jag mig inte, jag sprang omkring här i trädgården med kameran i högsta hugg och jagade fjärilar. Det blev lite fjärilsbilder och en fin humlerumpa :-)




Men hej!


Titta så fin jag är!


Fin även när vingarna fälls ihop.

7 kommentarer:

Hedgren sa...

Med risk för att börja bli tjatig; Du är fantastisk med kameran!

Linda sa...

Förstår att det ligger några timmar bakom de där bilderna.
Humlan är alldeles gul på rumpan :)
Och fjärilen - man kan ju tom se ögonen!!!

Här är det fortfarande fint väder och förhoppningsvis håller det över morgondagen också.
Sen kommer nog åskan på besök - usch!

l*eva sa...

Näää...det där är inte bara kameralinsens förtjänst!

Du har ett osedvanligt GOTT öga...för HUR en bild, ska bli bra!

Anonym sa...

Gult, brandgult och svart är bra snygga färger ihop.

Villa Nian sa...

hedgren: Tack :-), jag övar och ibland har jag tur med mina bilder! Det är inte lätt det här :-)

lindalotta: lite tid tog det och rätt många bilder blev det :-)! Det värsta är ju att dom flyttar sig hela tiden....

l*eva: Tack vad glad jag blir :-)! Jag testar och håller på tycker det är jättekul :-)

matilda: Håller med! Och får man ägarna till dessa färger att sitta still lite så blir det bra :-))

Tankevågor sa...

Otroligt vackra bilder! Jag blir så imponerad av människor som kan ta såna där bilder. :-)

Villa Nian sa...

londongirl: Tack :-)