lördag 18 augusti 2007

En plats att må bra på

Vi har varit på Ulriksdals slottsträdgård idag.

På ena sidan har dom självplock av blommor och det innebär att dom har hav av underbara blommor som man kan strosa runt bland :-)och dom som vill kan plocka. På en sådan plats kan man bara må bra.

Och gissa vad! Där finns även en solrosskog! Jag älskar solrosor :-)

Tittar man noga kan man se något mer som jag älskar där bland solrosorna :-)


Underbar!


Fler bilder kommer senare. Just nu är det hög tid att få i sig lite lördagsmiddag!

Ha en bra lördagskväll!

7 kommentarer:

Tankevågor sa...

Det är verkligen en plats att må bra på! Jag är där ofta, ofta men dock inte idag. Fina bilder.

Linda sa...

Vill så gärna åka dit en dag, hör så mycket gott om det stället.
Så vackra solrosorna är!
Det är pampigt med så många på samma ställe.

Hedgren sa...

Solrosor är fina! Så är det bara! Och så tacksamma! Mata fåglarna på vintern och njut av deras kvarglömda rester på sommaren...

JULIEK sa...

Ååååå har du varit der. Jag vil jag med. Ja solrosskog er vel underbart. Jag brukar ha solros, men i år hann jag inte med at så dom.

Villa Nian sa...

londongirl: Jag har aldrig sett "självplocken" förr och om du inte gjort det heller så åk dit och titta! Helt underbart!

lindalotta: Kommer ni hit någon dag så vet jag var vi ska gå :-). Dom har även en underbar liten vegetarisk servering god mat och goda kakor och annat gott :-)

hedgren: Visst är solrosor härliga man kan inte annan än tycka om dom.

julie k: Det är bara att komma hit :-). Att gå där är så skönt för själen!

Linda sa...

Klart vi kommer :)

Villa Nian sa...

Lindalotta: Välkommen!