onsdag 29 augusti 2007

Höst på gång



Tiden flyger och nu är hösten verkligen på intågande! Kylan biter i min kinder och jag fryser lite.

Min bror gillade hösten och det förstår jag.
Hösten har alla de fina färgerna och den höga klara luften. Man kan tända en massa ljus krypa upp i soffan med en bra bok, en kopp gott varmt te eller ett glas rödvin!

Så länge det inte ösregnar så kan man ta på sig varmare kläder och gå ut en lång runda, titta på färgerna och bara andas. Det kan till och med vara mysigt att vara ute när det regnar bara man har rätt kläder på sig :-)

12 kommentarer:

mossfolk sa...

Hösten är jättemysig! Jag gillar i och för sig alla årstider.
Tråkigt med din bror... Skönt att begravningen blev fin. Det betyder mycket.

Linda sa...

Jag är ju egentligen ingen höstmänniska alls, men det finns en del saker som är extra musiga på hösten, precis som du har skrivit.
Och de där dagarna när luften känns klar och himlen är alldeles blå, då är det gott!

Linda sa...

Amen... Jag menar mysiga så klart :)

l*eva sa...

Hösten var förr ett Spöke i mig.
Men kanske det har med åldern att göra...för Din beskrivning...skriver jag också under på!
Fast jag verkligen HATAR att frysa.

Christina sa...

Det är något visst med hösten.
Inget jäkt och inte så många måsten heller, bara mys.
Önskar dig en skön dag idag
Kram

Lena T sa...

Hösten är underbar.. Här nere i syd har vi haft två fina höstdagar. Idag är det mulet och trist. Älskar hösten med klart kallt väder, blå himmel och fina färger i skogen.

Annika sa...

Visst är hösten mysig! man är så redo för den efter en lång sommar (Ja, här jos mig iallafall, jag vet ju att det inte var ngn sommar att tala om i norden iår)
Hösten är så fin med den höga luften...OCH JA! Mysfaktorn är skyhög! Tända ljus, filtar och rödvin!

Tankevågor sa...

Det ÄR fasktiskt mysigt med höst. Vackert i naturen och allt det där som hör till med tända ljus och så.


Har varit inne här och läst om din bror. Det är så otroligt sorgligt när det blir så att man måste skiljas åt för tidigt. Jag vet, miste min bror för två år sedan. Men minnena är ljusa och fyllda av skratt och värme och på något sätt lämnar de ju oss aldrig. Vi bär dem, våra kära med oss i våra minnen och i våra hjärtan. Varma tankar från mig!
Lisbeth

Villa Nian sa...

mossfolk: Alla årstider har sin tjusning, jag håller med! Begravningen var enormt fin och mycket känslor!

lindalotta: musiga eller mysiga jag förstår:-). De bra höstdagarna är verkligen bra :-)

l*eva: Släcka alla lampor. Tänd många levande ljus, drick varmt te eller ett glas vin, lyssna på Paul Pott och jag lovar du blir varm :-))

christina: Dagen har varit bra, tack! Hösten är en tid då många måsten försvinner.

Villa Nian sa...

lena: Lova mig att ta många promenader och njut av de sköna dagarna!

annika: Kan tänka mig att du gillar mysfaktorn med hösten lika mycket som jag :-)

londongirl: Höstens färger mmm:-)
Min bror kommer alltid att finnas i mina tankar och i mitt hjärta. Det är så tungt att mista någon så mycket för tidigt! Tack för dina ord och tankar!

l*eva sa...

tina: Jag LOVAR, jag ska följa Ditt råd!

Villa Nian sa...

l*eva: Bra :-)