torsdag 23 augusti 2007

Oansenlig

I våras köpte jag en klätterväxt som hette klocka....någonting :-). På beskrivningen stod det att den växte snabbt och täckte en yta bra men blommorna var oansenliga!

Ok, skönheten sitter i betraktarens ögon..... och ibland måste man kanske titta lite extra för att se skönheten!

Men oansenlig?

Bilderna är från början av augusti.

Första knoppstadiet!


Knopp


Färdig blomma!


Jag har fler bilder på denna blomma för jag blev nästan lite tagen av den. De andra bilderna är riktiga närbilder och blomman ser nästan utomjordisk ut!... Om ni vill visar jag dom imorgon :-))

8 kommentarer:

Christina sa...

Tycker inte att den är oansenlig, den är vacker.
Kram

JULIEK sa...

Så utrolig vackra bilder. Vet du jag hadde en sånn en sommar før några år sedan. Den vokste utrolig oppetter veggen. Jættemysig tyckte jag den var. Her kallas den klockeranke : )

JULIEK sa...

...men åååå for en gullig padda det var bild på under. Javist måste man vara redd om dom, hærliga er dom : )

Hedgren sa...

Är det en "kobea"/klockranka? Vill gärna se de andra bilderna! =0)

Lena sa...

Såklart jag vill!
Oansenlig? Nä, inte om man tar sig tid att verkligen se.

Villa Nian sa...

cristina: Visst är den vacker! Och tittar man riktigt nära så blir den väldigt speciell! Nya bilder kommer sen :-)

julik k: Klockranka hette den nog! Jag gillar verkligen min paddor och är jätteförsiktig med dom! Dom har faktist fått egna badplatser hos mig :-)

hedgren: Det stämmer nog att det är en klockranka. De andra bilderna kommer senare :-)

Panter: Mer bilder kommer. Ibland behöver man titta lite extra för att se det där :-)

Linda sa...

Vi tycker och tänker olika, men den som hade beskrivit blomman måste ha tänkt på en annan sort.
Jag tycker att den ser jättesöt ut!

Villa Nian sa...

lindalotta: Jag förstår inte riktigt hur dom kan beskriva den som oansenlig... dom måste skivit fel!