fredag 31 augusti 2007

Kurser

Jag har bokat in kurser för hösten:
Jag älskar desserter och annat gott och titta vad jag hittade.

En kurs i:

Dessertfrossa

Låt dig frestas till att baka olika smarriga desserter med bl a choklad, frukt och bär. Ett härligt sätt att tillbringa en ruggig lördag i november. Välkommen till några extra kalorier!
....

Åhhhh visst låter det underbart :-). Även om jag älskar desserter så är jag tyvärr inte så intresserad av att hålla på och laga till sånt här. Så jag bokade kursen till min Make! Visst är det bra? Jag ser fram mot att få en inspirerad Make full av nya dessertideer :-)

Till mig blir det en fotokurs....
Kan behövas :-) en lite blurrig bild som jag faktiskt gillar!


Ok, bara så ni ser att jag fortfarande kan ta bilder med skärpa :-). En fjäril från i somras. Titta så han kämpar för att se ut som ett löv!.

11 kommentarer:

Christina sa...

Visst kan du fota!
Låter gott det där med desserter....
Ha det gott idag
Kram

Lena sa...

Väl vald taktik :) Då kanske vi kan få se bilder också på desserter, få omdömen och recept...
Det ser jag framemot :)
Jag är så imponerad över att du hinner fota småkrypen. Tycker att de oftast hinner i väg.

Anonym sa...

Fjärilen ser verkligen ut som ett löv! Är du säker på att det inte är lite trickfotografering bakom det där? En fantastisk bild.

Annika sa...

Dina bilder är alltid så fina, Tina! Men med en fotokurs kan man ju alltid lära sig ännu mer. Funderar också på att ta en sådan under hösten. Foto är ju så otroligt roligt!

Villa Nian sa...

christina: Tack! Desserter är gott och jag tror man behöver mycket gott i livet :-)

panter: Visst är det rätt smart av mig :-). Jag ska göra vad jag kan för att få till både omdömen och bilder på det goda! Men att fotografera mat är svårt... krypen kämpar för att få vara med på bild! Nästan....

matilda: Inga trick! jag lovar...jag kan inte sånt! Det enda jag gjort är att jag beskar bilden lite... och så tog jag många bilder :-) alla blev inte så här tydliga!

annika: Tack ska du ha. Jag tycker om att fotografera men jag har aldrig lärt mig hur man ska göra och tänka! För mig är det mycket testa och prova. Jag hoppas att kursen lär mig och fortsätter att inspirera! Om du går en kurs så kan vi kanske byta erfarenheter :-)

Anonym sa...

Det tog en stund innan jag fattade, för först läste jag "beskar" med betoning på e. Besk smak? Tänkte jag. Beskt? Sen föll polletten ner.

Villa Nian sa...

matilda: haa, så lustigt det kan bli :-). Ju mer jag tittar på det så ser det konstigt ut men jag tror att det är rätt ord! Tur att du förstod till slut :-)
Testar:
skära, skar, skurit
beskära, beskar, beskurit....

Lena T sa...

Fina bilder som vanligt. Låter trevligt med kursen för maken. När ska han gå på den? Bara så jag vet. Här regnar det nu, riktigt höstväder när man borde sitta vid en brasa med gott vin och gott sällskap.

Villa Nian sa...

Lena: Jag tror kursen är den 11 november :-) Jag längtar!

Linda sa...

Vilket bra tips, att skicka maken på dessertkurs :)
Jag ska föreslå det för min!

Villa Nian sa...

lindalotta: Och sen kan man njuta av att man varit så smart :-)