onsdag 15 augusti 2007

Mörka moln

En bild från Österlen.

Vi åt lunch på en härlig restaurang och just då drog ett mörkt moln förbi. Jag tittade ut genom fönstret och kunde inte låta bli att ta en bild.



Efter lunchen hade det mörka molnet försvunnit och solen sken från klarblå himmel igen, och det kändes skönt.
Så är det nog i verkliga livet också! De mörka molnen drar in över en, men i mörkret kan man se något bra och efter ett tag så kommer ljuset fram igen. Just nu i mitt liv befinner jag mig på en plats med mörka moln. Jag vet att det blir ljusare....


9 kommentarer:

Linda sa...

Jag tänker så mycket på dig så du har väl hicka konstant...
Kramar från oss 3.

Villa Nian sa...

lindalotta: *hick*, tänk inte för mycket :-). Tack !!

Christina sa...

Hejsan
Hittade hit här via en annan blogg och så underbara kort du tar, så vackra, man blir alldeles salig:)
Österlen är fint, bor själv i Skåne.
Tack för att jag fick titta in och njuta av dina fina bilder och jag kommer tillbaka om det går bra?
Christina

Annika sa...

Hej Tina!! Äntligen tillbaks på din mysiga sida igen. Vad synd att vi inte kunde få till en träff när jag var hemma, men vi får absolut se till att ses nästa gång!
DU har verkligen FINA bilder på bloggen! Tänkte på dig när jag själv var på jakt efter att plåta humlor nu i sommar. Jag har inte lyckats...

Villa Nian sa...

Christina: Du är så välkommen :-) och tack för berömmet! Jag är själv en före detta skåning som gått lite vilse och hamnat i Stockholm :-). Tittar in på din blog lite senare :-)

Annika: Välkommen tillbaka. Tiden gick fort när du var här och jag hade lite mycket jobb just då... men någon gång så :-). Humlorna har blivit mina kompisar och dom nästan kräver att bli fotograferade :-)

Lena sa...

Vilken stämning i bilden! jag är fortfarande inne på filmspåret, lite hotfull eller mysko musik och du har en öppningsscen i en film :)

Hedgren sa...

Klockrent, som vanligt!

Lena sa...

Tina, hoppas molnen skingrats något.

Villa Nian sa...

Panter: Hmmm, det kanske är en filmkamera som borde vara nästa investering :-).
Molnen hos mig är sånna som man måste lära sig leva med.

Hedgren: Tack ska du ha! Du är snäll som vanligt :-)