lördag 7 juli 2007

Djurhjälpen

I en kommentar på mitt förra inlägg frågar Londongirl var djurhemmet i Vaxholm ligger. Jag gör det lätt för mig lägger in en kartbild här i ett nytt inlägg.

Jag vet att det finns masor av djurhem som borde bli uppmärksammade. Bland annat Tassebo i Helsingborg som min LillPys kom ifrån. Tack Tassebo :-)

Just nu är det djurhemmet i Vaxholm som ligger mig varmt om hjärtat och anledningen till det är enkel. Jag bor nära och läser om dom i de lokala tidningarna! Men jag vill gärna ge en stor kram till alla människor som arbetar, ofta helt ideelt, med att hjälpa dessa övergivna djur. Vilket jobb dom gör.
Titta gärna in på djurhemmets hemsida och läs om det arbete dom gör.
Länk till deras hemsida.

Och här finns dom:









5 kommentarer:

Lena sa...

Det är tur att de finns, de ideella och empatiska människorna. De behövs verkligen. Yngsta dottern har hämtat sin katt hos Djurens vänner.

Linda sa...

Vi bor ju nästan granne med Djurens Vänner, den som ligger i Aggarp.
Vi är medlemmar sedan många år och någon dag kanske vi kan få hämta en katt där.
Jag sitter som klistrad framför teven när det visas program från dessa fantastiska organisationer.

Villa Nian sa...

Panter: Visst är det tur. Och tur att din yngsta dotter också bidrar till att gör livet bätre för en katt som nog inte fått så bra start.

LindaLotta: Tydligen kommer det fler program av "Hitta hem", som kördes tidigar i år. Denna gången ska det visst vara mer fokus på katter och Djurhemmet i Vaxholm är en av de katthem dom filmat i.

Leina sa...

När Maya dog satte jag mig ner och kollade upp organisationer som tar hand om katter.... Min nästa katt skall absolut vara en katt som någon inte vill/kan ha... Men inte än... Kajsa (den andra katten) skulle inte acceptera en ny katt.

Villa Nian sa...

Leina: Så är det ibland våra katter bestämmer hur det ska vara. Det är bra att man tänker på dessa övergina katter innan man skaffar en ny katt. Vem vet kanske träffar ma den katt som man absolut inte vill vara utan!