onsdag 18 juli 2007

Sol, regn och blåst

Just nu så blåser det hela tiden! Ibland skiner solen och ibland öser det ner! Vilken sommar!

Frösådd ringblomma som försöker kämpa mot blåsten!

Mina tomater :-). Hoppas, hoppas den blir röd också!



Är det någon som vet vad detta är! Först trodde jag det var något ogräs men sen när den dyker upp lite överallt så tror jag att det kan vara min trumpetblomma från förra året som frösått sig! Jag tror man får vänta ett år på blommor... men kan det vara trumpetblomma!

9 kommentarer:

Lilla B sa...

Nej, det ser inte ut som en änglatrumpet.
Min physalis såg ungefär ut så där i tidigt stadium. Vänta och se vad det blir av den!
Alltid spännande att se vad som dyker upp!

l*eva sa...

Hej...blev så Nyfiken, så jag var tvungen o kolla på Din *trumpet*.

Mycket likt, men nej...det är i princip Omöjligt.

(själv tycker jag det ser ut som Japansk Lykta i bladformen)

Hursomhelst, så är det spännande. Nu får vi väl följa plantans fortsatta leverne?

Villa Nian sa...

lilla b: Jag väntar med spänning. Jag har den på fler platser i trädgården. Några kommer jag att flytta över till en kruka! Så spännande. Tänk om det är ett ogräs :-))

l*eva: Hej och välkommen! Nu blir jag mer nyfiken på min konstiga blomma :-). Jag håller er uppdaterade på vad som händer. Hur som helst jag har aldrig planterat vare sig Japansk lyckta eller physalis....

Lilla B sa...

Japansk lykta och physalis är släkt med varandra. Inte konstigt om bladen liknar varandra. Håller med eva och tycker att det här måste få bli en följetong på din blogg. Vad blir det av den mystiska plantan?

Villa Nian sa...

lilla b: Min mystiska planta är härmed en följetong :-))

Linda sa...

Jag tycker också att den liknar en physalis, har ju en på gång här hemma.

Du, så fint du har gjort på din blogg. Bilderna på LillPys och den andra fina katten är ljuvliga!

Hedgren sa...

Underbara katter! Har själv haft tre som nu bara finns i våra minnen...
Nu har vi tre katter och jag ska lägga in bilder på min blogg en dag.

Anonym sa...

Hallå där,
Kunde intelåta bli att titta på krashen på din blogg! Det såg illa ut.
Hoppas att ni njuter av ledigheten!
Det går så fort....
Kanske båttur nästa vecka?
Gillar dina fina bilder!
Kram dokumenthäxan

Villa Nian sa...

LindaLotta: Vi får se vad det blir av den mystiska plantan. JAg försökte flytta på ett par av dom, jag har ett par som dyker upp lite överallt !...men det verkar inte ha gott hem riktigt. Hoppas dom tar sig!

Semester och regn då har man tid att fixa till bloggen lite :-). Den andra katten är Morris som gick bort för två och ett halvt år sen. Hon blev 14 år!

Hedgren: Tack! Både Morris och Pysen lever i mina minnen. Två helt olika katter men dom var underbara var och en på sitt sätt.

dokumenthäxan: Hmmm undras vem du är :-))? Vi kan behöva lite häxkraft framöver!

Maken fixar till ett nytt plan av delarna :-). Vi njuter av ledigheten vi har redan gått in ett läge där vi inte vet vilken dag det är:-). Vi får höras om båtturen. I början på nästa vecka är vi upptagna du vet 4.0 närmar sig!