söndag 1 juli 2007

Tiden går

Oj vad tiden går.....

Just nu är det något på gång hela tiden och när vi tar det lugnt är vi ute och njuter. Vädret har väl inte varit så bra men vi har fått gjort en massa. Igår var vi och lämnade en massa av LillPys kattsaker till djurhemmet i Vaxholm.

Det var lite jobbigt och tårarna rann på mig när vi kom dit. Sen fick jag se alla katterna och då blev det mer tårar. Vi lämnade sakerna och hjälpte till att montera ihop klätterställningarna och jag bjöd alla katter som ville ha på kattgodis. Och då kändes det bra. Båda kattställningarna blev genast inspekterade och omtyckta och godiset var väldigt uppskattat. Så många fina katter!!!! Gamla, unga, långhåriga, korthåriga, sällskapliga, halvvilda och alla är övergivna! Varför överger folk sina katter?

Det känns bra att kunna ge dessa katter lite.

Här hemma blommar det och solen kom fram ordentligt nu på eftermiddagen. Välkommen tillbaka härliga sol!

Riddarsporren är igång!


Fin :-)


Min nya rabatt för i år...det börjar bli något!


Tomatplantorna i sina lyxlägenheter växer och mår bra:-)


Liten än men snart blir den stor röd och god !

8 kommentarer:

Hedgren sa...

Hej!
Önskar jag hade lika gröna fingrar som du! Vill så gärna ha en grön och lummig trädgård, men ack det blir liksom inget av det... Men jag lär mig kanske så småningom!
Tack för en trevlig blogg!

Linda sa...

Nu rinner tårarna på mig också...
Det var en oerhört fin gest av er.
Men det måste varit jobbigt.
Fast nu lever ju LillPys vidare på djurhemmet eftersom så många andra katter får ta del av hennes gamla saker.

Som det väver i din trädgård, din nya rabatt har ju bara exploderat!!

Kram

Linda sa...

Äsch, inte väver - VÄXER så klart :)

Villa Nian sa...

hedgren: Välkommen hit. Vet inte om jag har så gröna fingrar... jag bara testar en massa och det som trivs det trivs :-).

LindaLotta: Det känns jättebra att LillPys saker kommer till användning! Och att dom verkligen gillade sakerna. Väver eller växer något sånt är det :-)

JULIEK sa...

Så snilt av dere å gi saker til djurhemmet, dom behøver ju sånt der. Du tenker inte på at ta en katt derfra da och hem?

Du har en underbar trædgård. Dom vækstlådorna er så utrolig fine, har selv lyst at gjøra sånna : )

Annika sa...

Vad fint att ni åkte ut till katthemmet. Förstår att du blev rörd.
Antar att det kanske inte ens är dags att fundera på en ny kisse ännu?

Din trädgård ser så fin ut!!! Visst är det härligt att det nu är sol och fint igen. Hoppas det håller i sig!!

Villa Nian sa...

Julie: Tack :-). Visst funderar jag men just nu så kan jag inte. Jag har ju mist två katter som jag haft under lång tid och jag orkar helt enkelt inte. Kanske någon gång i framtiden!

Annika: Nä en ny katt är inte aktuell. Det tar nog ett tag.....
Härligt med sol igen men tyvärr verkar det som om det ska börja regna igen..

Jill Wegerup sa...

Gud vad fint ni har det! Inspirerande att se.