måndag 30 juli 2007

Ingen fjäril

Jag tar Panters råd och slutar tänka på vädret! Utom när det är bra då njuter jag :-)

Idag har det faktiskt inte regnat en droppe :-)

Hela trädgården är full av fina vita fjärilar så kameran åkte fram och jag planerade att få en superfin bild på en av dom.

Men dom är sååååå snabba och när dom sitter på blommorna fäller dom ihop sina vingar! Men som den hängivna amatörfotograf jag blivit :-) så sitter jag där på huk, och väntar, har fokus på en fjäril som förr eller senare måste flyga iväg och då fälla ut sina vingar. Men, men efter ett tag kör mjölksyran igång och det sticker i mina ben och jag är tvungen att röra mig! Det blev ingen bra bild på fjärilen men när jag vred påhuvudet så jag såg min Rubeckia ur en ny vinkel och jag tog ett par bilder!






Makens favoritbild! Han gillar att fokuset ligger bakom förgrunden!

7 kommentarer:

Hedgren sa...

Håller med "maken"! Suverän bild, full av liv!

Villa Nian sa...

hedgren: Jag gillar den också, den var värd mjölksyran i benen :-) Ammatörfotografen i mig tackar!

Linda sa...

Jag håller också med maken - men vi vet ju att han har bra smak :)
Jättehärliga bilder!
Jag satt likadant för ett tag sedan och skulle få en fin bild på en humla, men de bara gömde sig eller surade runt = sjösjukebilder!

JULIEK sa...

Ha ha ja det er inte lett. Jag også sitter massor i trædgården och vil gjerne ha drøm bilden av flygande saker, men ennu inte. Ja det siste bildet var jættfint (dom andra også).

l*eva sa...

Otroliga bilder.

Ny karriär på G kanske?

Anonym sa...

Fjärilar är jättesvåra att fånga på bild så att det blir bra. Fina bilder ändå!

Villa Nian sa...

lindalotta: Jo smak det har han :-)! Humlorna här hemma har blivit mina vänner och dom gör nästan allt för att få vara med på bild! Tror dom är lite fåfänga faktiskt :-)

julie k: Ack den där fjärilsbilden vill jag få :)

l*eva: Jag tycker det är jättekul att fotografera. Jag är lite förvånad över mig själv och över att jag tycker det är så kul! Tänk om jag vetat det för en massa år sen. Just nu vill jag gå lite kurser och fortsätta prova mig fram!

matilda: Jag hoppas vi får mer sol så att jag får försöka fler gånger! Jag vill ha den där bilden på fjärilen :-)