fredag 20 juli 2007

Flygande saker

En dag bland en massa flygfän på modelflygfältet!
Helikoptern är inte större jag har ett nytt objektiv :-))

På vissa bilder får jag trots mitt nya objektiv ta hjälp av "förstoringsfunktionen"! Alla fågelbilderna har jag fått förstora.

Denna är i orginalformat och jag gillar ljuset i bilden!



På väg upp i en looping!


Snyggt!


Maken kan han!


En ladusvala visade upp sig lite... himmel vad snabba dom är :-)


Och långt där uppe kom en fiskgjuse förbi och spanade på oss. Fiskgjusen kan få en vingbredd på 1,4 - 1,6 meter.... Har ingen aning om hur stor denna är men den är långt uppe! Och den var MYCKET större än de andra fåglarna!


Och så den här lille krabaten som sa:
Men hallå! Tittar du på mig? Har du har en kamera? Vänta lite!


Seee jag kan dansa!!

4 kommentarer:

Hedgren sa...

Fina bilder! Hur stora är flygplansmodellerna? Verkar vara en häftig hobby!

Lena sa...

Fina bilder! Nytt objektiv! Ser så kul ut. Hmmm, nu måste jag köpa...
Vad har du för kamera nu?

l*eva sa...

Åååå den dansande sädesärlan ...att knäppa en bild PRECIS i rätt ögonblick är KONST i mina ögon!

Fiskgjusen var inte heller fel!

Villa Nian sa...

hedgren: Modellerna skiftar i storlek den maken flyger just nu är 1 meter lång med rotorbredd 1,10. Rätt kul hobby, i och med att jag får öva på min nya hobby fotografering :-)

Panter: Min nya kamera är en nybörjarkamera när det gäller digital spegelreflexkamera. Nikon D40, Mitt nya objektiv är 55-200. Hur kul som helst och en helt ny värld för mig :-)

l*eva: Visst är ärlan helt underbar :-), bildre att bli glad av. Vet inte om det är så mycket konst min lösning är att ta många bilder.... och ibland blir jag förvånad över vad jag fångat :-). Det var ingen annan på flygfältet som såg de underbara ärlorna och det är nog bara jag som har så fina bilder.