tisdag 17 juli 2007

En dag på Gröna Lund

Maken och jag är medlemmar i ECC - European Coaster Club. Detta medlemskapet har vissa fördelar med sig. Igår var en såndan fördelsdag! Klubben åker runt på en Skandinavienrundtur. Man besöker helt enkelt em massa nöjesparker i Skandinavien och igår var det grönans tur. Igår var även vi som inte åker med på skandinavien turen inbjudna.

Gröna Lund öppnar portarna för oss kl 08.00 och dom kör en intressant presentation om grönans historia först och sen får vi 2 timmars fri åkning på ett par av grönans attraktioner. Dessa två timmarna är alltså innan Gröna Lund öppnar för allmänheten. Detta innebär inga köer till de attraktionerna som är öppna!

Maken och jag åkte mest på nyheten Kvasten :-))

Häng med!

Bron över till Djurgården.
Tidigt på morgonen och Stockholm lovar fint väder!

Utanför grönan

Nyhet för i år Kvasten!
Nu åker vi....vy åt ena hållet! Jet Line och Vilda Musen!
Kul??
Vackert!


Lite skakiga bilder :-)
Har inte riktigt koll på vad jag fotograferar men det blir rätt bra :-)
Kvasten framför mig!
Se ni skuggan.
Lite vanliga bilder när jag står på marken :-). Djurgårdsfärja och Vasamuseumet i bakgrunden!
Klassisk! Kastellet i bakgrunden.
Trassligt :-)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Coaster Club, ingenting för mej, är för rädd..

Tankevågor sa...

Jag blir yr i huvudet bara jag tittar på dina bilder. Ingenting skulle få upp mig i en sån där berg och dalbana. ;-)

Villa Nian sa...

Hannele: Det är superkul :-)

Londongirl: Lite snurrig blir man allt. Kvasten är en rätt snäll bana. Du borde prova :-))

Lilla B sa...

Jösses! Skulle nog tvärdött av skrämsel om jag åkt med. Vågar mig inte på sådana färder. Aldrig.

Anonym sa...

Där var det ös må jag säga!

Villa Nian sa...

lilla b: Det är kul :-) och Kvasten är inte så farlig :-)

Matilad: Mycket :-)))

Linda sa...

Det där ser roligt ut!
Jag älskar berg- och dalbana i "normal" tappning :)
Så vackert väder ni hade på er dag, det gör så mycket.
Vilken grej att slippa köa.
Vi var på Bakken en gång när det småregnade, vi åkte hur mycket som helst och inte en kotte så långt ögat nådde :)

Villa Nian sa...

LindaLotta: Vädret var helt perfekt och att slippa köa är underbart. Du skulle nog gilla Kvasten den är så där lagom :-). Småregn och berg- och dalbanor är faktiskt helt perfekt ofta blir dom lite snabbare av regnet och så slipper man ju köerna :-)