torsdag 12 juli 2007

Trädgårdsdjur

Nu snart, snart :-) är det semester :-)). Just nu gör det inget om det regnar bara jag får vara ledig ett tag! Men det är klart solen får gärna skina hur mycket den vill på min semester.

Dagarna här går till att jobba, träna lite, fixa lite i trädgården sova och jobba igen. Alltså rätt tråkigt...förutom trädgården då förståss :-). Jag har upptäckt att det där med att ha en trädgård är som att leva mitt i ett naturprogram

Här har jag:
  • Söta humlor i det jag kallar humlefabriken dom verkligen älskar min blommor.

  • I humlefabriken hade vi även den söta humlelika dagsvärmaren:-)

  • Överallt, inte så söta spindlar men dom stör inte.

  • En och annan larv.

  • Getingar. Idag hittade vi en hög med getingar som höll på att bygga sitt bo under vårt förråd! Dom har vi vräkt!

  • Äckliga slemiga sniglar! önskar vi kunde vräka dom! Vi har än, tack och lov, inte så många men grannen har.....

  • Och häromdagen såg jag en stor gräshoppa som jag först tyckte var häftig men efter att jag såg den tugga i sig min blomma så gillar jag inte den längre.

Uppdatering! Klicka på bilden så kan ni titta den rakt i ögonen!



5 kommentarer:

JULIEK sa...

...men den var ju underbar den gresshoppan. Jættefina bilder. Ja det er som ett lite durerike. Jag hittade en larve på min humle idag. Tror det er en fjærilslarve, så jag kan ju inte ta bort den. Hoppas den inte æter alt av vækster som jag har : )

Villa Nian sa...

Julie: Han var lite fin...som tur är har jag inte sett honom igen. Hoppas han hittat annat att äta!!

FO - 2 sa...

Gresshoppen ser jo kul ut da. Men, fy fy! Man spiser ikke opp vakre blomster!
Sneglene er ett kapittel for seg selv ja. Har nettopp vært ute med salmiakk vannet mitt igjen...
Finner maaaange hver kveld. Uff.
Kos deg ellers med alle gledene hagen gir. Og fortsatt god sommer.
Snart ferie for deg. Herlig. :)

Anonym sa...

Underbart skrivet och fin bild på syrsan, trädgård utan liv är ingen trädgård.

Villa Nian sa...

Ida: Visst såg han lite kul ut :-). Men man får inte äta mina blommor! Och inga sniglar idag :-). NU är det FERIE för mig :-)))

Hannele: Tack!! Jag börjar vänja mig vid min trädgårdsnatur :-)