torsdag 26 juli 2007

Utö

Tillbaka från en skön överraskningsresa. Jag blev väckt på morgonen med champange (nästan... Herrgårdscider räknas som champange på morgonen :-)) och jordgubbar :-).

In i bilen och iväg, jag hade ingen aning om var vi skulle! Ok, jag har haft på känn att något varit på gång men jag visste inte alls var vi skulle. Efter ett tag parkerade vi bilen på Utö gästparkering och då förstod jag :-) .Vi tog båten till Utö för en natts övernattning och middag på Utö värdshus! Och vilken middag sen, jag är fortfarande mätt.

Vi har haft det underbart och även om det inte var strålande solsken så regnade det inte iallafall :-). Dagen efter så passade vi på att ta en tur runt ön, på cykel, för att bara vara och för en lunch på Ålö. Himmel vad skönt det är att bara vara och ta det lugnt, ljudet är så annorlunda än det man är van vid! Allt man hör är en och annan fågel och vindens sus i träden. Sådana här "time out'er" borde man ge sig själv oftare, själen känns lugnare efteråt .

Lite vattenbilder :-)

Bild från Utö besöksparkering!


På väg ut.


Skärgårdsstenar


Vacker och väldigt avvaktande!


Anledningen till den avvaktande attityden.
Kväll

7 kommentarer:

Linda sa...

Det låter som en alldeles underbar födelsedag!
Så omtänksamt och noga utvalt, ingen bullerfest :)
Ibland är männen extra bra :)
Pluspoäng till Håkan!

Och ett stort plus till dig Tina för de vackra bilderna!

Villa Nian sa...

LindaLotta: Han är bra han :-). Jag har gjort ett bra val av äkta man :-)).

l*eva sa...

Tina: Så underbart! Vacker skärgård, underbar man och så Dina fantastiska bilder.
SommarRomantik...och FödelsedagsDröm!

Villa Nian sa...

l*eva: Det var helt underbart. Romantiskt, skön miljö, god mat, bra sällskap, som en födelsedagsdröm :-)

Anonym sa...

Grattis igen och så vackra bilder! Det verkar verkligen ha varit en mysig lillsemester.

Villa Nian sa...

mildamatilda: Tack :-), och det var helmysigt!

Lena sa...

Så underbart; både födeledagen och bilderna!