söndag 29 juli 2007

Väder och blommor

Vad är det med vädret? En sekunden regnar det och i nästa skiner solen!

Igår körde vi från vårt hem i norra Stockholm till de södra delarna av Stockholm. En bilfärd som tar en timme! Vi tänkte först åka kollektivt dit men det skulle ta ca 3 timmar för oss, så vi tog bilen. Under denna timmes bilfärd så åker vi igenom alla olika typer av väder, strålande sol och värdens ösregn!! Väntade nästan på ett snöoväder! Konstigt är det!

Lite trädgårdsbilder igen :-)

Min Dahlia som jag är otroligt stolt över! Jag frösådde dahlior i våras och jag trodde inte någon av fröerna överlevde! Denna trodde jag var en av paprikaplantorna tills Maken påpekar att den inte såg ut som de andra paprikorna! Den fick flytta ut i blomrabatten och blommar så fint nu!



Och kolla in tomaten :-)))

6 kommentarer:

Linda sa...

Vädret är verkligen märkligt.
Det är likadant här.
Strålande sol, störtregn, halv storm och solsken igen...
Man vet inte ut eller in längre.
Dahlian är jättefin och tomaterna kommer nog att smaka smaskens när de hamnar på frukostmackan.

Villa Nian sa...

LindaLotta: Ja vädret.... Jag hoppas bara det räcker till för att jag ska få sätta tänderna i tomaterna :-)

l*eva sa...

tina: Så fina bilder-som vanligt!
Ja...tomaterna, i år får man väl antagligen låta de mogna på fönsterbrädan!

Lena sa...

Vilka bilder! Du har roligt med kameran.
Jag har bestämt mig för att sluta tänka på vädret, blir bara besviken.

Hedgren sa...

Har upplevt allt utom snö och hagel idag... Sol, regn och blåst om vartannat. Hinner inte med i svängarna!
Vilken tur att dahliorna kom ut i trädgården! Så vackra!

Villa Nian sa...

l*eva: Jag hoppas fortfarande att vi ska få sol så det räcker :-)

Panter: Jag har jätteroligt med kameran :-). Jag slutar oxå tänka på vädret nu!

Hedgren: Det vädret.... Det är tur jag har min Make som hjälper mig att hålla rätt på blommorna :-)