torsdag 29 november 2007

Djurhjälpen idag

Ett besök på Djurhjälpen idag.

Kan inte låta bli att presentera några av de katter jag träffade där idag.

Sven med nosen inom parantes :-)


Mendez, sååå go gick rakt fram och la huvudet i mitt knä och klev rakt in i mitt hjärta. Är glad att han kommit in i värmen så han slipper frysa där ute!


Rasse som tycker det är mysigare att kela än att bli fotograferad.


Lillemor som länge gått och längtat hem....syns inte det i hennes ögon?


Salina lite sur på mig men ställde upp som närbildsmodell med sin fina nos!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Underbara bilder.
Finnosen är verkligen söt.
Och jag tror aldrig jag sett en katt med tecknig som Svens förut.
Mendez är även en av mina favoriter just nu, plus Alwa, plus Ingo, plus, plus, plus!!!!
Tack för idag Tina.

Kram/Monica.
PS Ska vi fortsätta hålla tummarna?

Jill Wegerup sa...

Alla underbart söta. Sven med nosen kanske allra sötast. =)

Anonym sa...

De är så vackra, allihop. Hoppas verkligen att de hittar bra hem!

Annika sa...

OM jag skulle få välja ngn av dom katterna skulla jag välja Lillemor...Som du sa, Tina: ögonen säger allt.
Jag hoppas att alla katterna ska få fina hem...

Linda sa...

Jag önskar att jag kunde ta dem i min famn allihop.
Åh vad jag lider med dessa djur när man vet att de förmodligen har en ganska trist bakgrund.
De har det jättebra på Djurhjälpen, det är jag helt övertygad om, men de borde få komma till familjer där de får bli ompysslade - alltid!

Villa Nian sa...

monica: Sven med (nosen)har verkligen speciell teckning, så fin. Och Goa Mendez jag förstår att han är en favorit och fin Alwa med de olikfägarde ögonen och Ingo så stor men ändå så liten. Fina är dom allihop och det är tur att ni finns för dom så dom slipper fara illa. Kram!

Tummarna får ni gärna fortsätta hålla! Hoppet är inte borta :-)

jill: Visst är han fin killen:-)

matilda: Många av dom vill nog ha ett nytt eget hem i julklapp!

annika: Visst talar dom till en.Fin är hon också :-)

Lindalotta: Visst ska dom ha ett bra hem alla dessa fina katter. Tyvärr, tyvärr så finns det fler och en del av dom är nu ute i kylan. Djurhjälpens katter är de som har tagit första steget mot ett bättre liv. Och många av dessa katter kommer för eller senare att få ett bra hem.