lördag 24 november 2007

Frostigt

Det var länge sen jag fotograferade utomhus har inte riktigt haft någon lust. Men idag, jag känner mig lite hoppfull och glad. Solen sken och det var några minusgrader luften var så där krispig och skön. Så jag hängde på mig kameran tog på mig ordentligt med kläder och följde med Maken ut till modellflygfältet.

Kanske känner ni igen motiven från i höstas....men nu är dom så där vackert frostiga!

Solen kämpar sig igenom granen


Skirt vackert frostigt ogräs


Som kristaller


I kanten en frusen spindeltråd, ser ni?


Nära


Oj, skadad....


Jo, helikoptern kraschade! Första gången det händer, något var fel.... men med lite reservdelar så går det att fixa till!

9 kommentarer:

Tankevågor sa...

Åh vad frostigt vackert! Jag gick ut i morse och försökte fota en fantstisk fullmåne över Stockholm men den evisade sig med att lägga sig på taken till Hötorgshusen så det såg inte klokt ut. Som en liten "Globen" som landat där. Suck!

Hedgren sa...

Så härligt vintriga bilder! Här nere i södern är det grått som gäller! Nästa vecka får jag mina nya dubbdäck och sen kan vintern få komma - precis närsomhelst!

Annika sa...

Men Tina vad FIIINT!!!! du skulle ju kunna använda ngn av bilderna som julkort! Underbart!! Och vad jag skulle velat vara med dig där ute och själv haft kameran med i högsta hugg.
Mer vinterbilder, mer, mer...

JULIEK sa...

Wow så vackra bilder : )

Villa Nian sa...

londongirl: Det där med månbilder är svårt. Och om den då också placerar sig tokigt blir det inte lätt. Men jag tycker att bilden lät lite intressant :-)

hedgren: Frostigt och klart igår. Grått idag...

annika: Man får passa på när tillfällena kommer för idag är det grått och trist igen. Men det var verkligen härligt att vara ute och fota igår. Jag behöll vantarna på när jag fotograferade :-). Tror nog du hade gillat att vara med :-)

juli k: Tack och vad kul att se ditt namn igen :-))

Anonym sa...

Frusen spindelväv. Urläckert!

Villa Nian sa...

matilda: Såg inte spindeltråden när jag var ute. Hade jag sett den hade jag nog fokucerat mer på den! Visst är det läckert!

Unknown sa...

Jättevackra bilder.

Villa Nian sa...

monica: Tack:-)