fredag 16 november 2007

Eftermiddagsfunderingar en fredag

Vad ska vi äta för något gott till vårt fredagsmys?

Krav:
Snabblagat
Gott
Passa till rödvin, helst, vit vin fungerar också
Gott
Inte för mycket och för tung mat
Gott

Tror jag liter av idetorka.....snart ska vi iväg och handla!

Uppdatering


Vad blev det då!

Jag fuskade och gick in på en av de restauranger som ligger i närheten av jobb som har halvfärdig super god mat för hemtagning. Jag köpte sjötungeinlindad kräft"grejs" :-). Fixade till lite sallad och avakado. Till detta blev det ett vitt Australiensk riesling *mycket gott* :-)

Lite suddig bild...men jag var hungrig :-)


Rekomenderas


Ahhhh, detta ni! En limecheesecake.....


Kattgänget ser ut så här just nu! Naturligtvis har även dom haft fredagsmysgott. Nykokt torsk! Kolla in den lille Eragon, 6 månader och börjar växa om Blu-Ray :-). Så liten men ändå så stor! Och vi har kattleksaker överallt just nu :-) så blir det med två leksugna killar :-)

5 kommentarer:

Lena T sa...

Hej här kommer lite förslag på fredagsmys, avokado med räkröra, färska räkor med bröd och lite goda såser till, färskrökt lax med romsås och potatis ( det ska jag ha ikväll) man kan ha ett lätt rödvin till fetare fisk helt ok. Kyckling i lite olika former är också lätt mat en fredag. Ha en skön fredags kväll och mys. Kramar till er alla 5

Annika sa...

Oj, och jag som tänkte: Tacos...
Inte för att det egentligen är så lättlagat för man ska ju skära och greja, men gott är det. Och tja, rödvin passar. Rövin är klart godast, håller med.
Hemgjord pizza då? Himla gott...
GUD vilka barnsliga förslag jag ger dig...barnsliga men goda!!
Ha en mysig kväll!!!

Villa Nian sa...

lena t: Dina förslag sparar jag och kommer att använda dom snart. Tack :-)

annika: Tacos är klassisk och sååååå underbart gott alltid :-). Hemgjord pizza, ingen dum ide... om dina förslag är barnsliga så är jag osså det :-)).

Tankevågor sa...

Oj vad gott det såg ut! Det är verkligen super med hämtmat ibland. Vi var så trötta i gårkväll att det blev det här med. Sparade krafterna till att korka upp vinflaskan i stället. ;-)

Det är verkligen ingen höjdare att handla mat en fredagkväll efter jobbet. Skönt då att man har massor av hämtmat att välja på här.

Villa Nian sa...

londongirl: Tur att du sparade krafterna till att öppna vinflaskan. Det är viktigt med prioriteringar :-)