söndag 25 november 2007

Kattinfo

Imorgon har Eragon varit hos oss i två veckor. Elthon och Blu-Ray har varit här i två och en halv månad. Hur går det då?

I början var Elthon avvaktande och lite skygg han hade sin trygghet i Blu-Ray och han höll sig gärna nära Blu hela tiden. Det tog en månad innan han tog det första steget och ville bli kelad. Sen Eragon kom hit har Elthon blivit mycket mer självständig, han är inte alls skygg längre. Kommer ofta fram och vill bli kelad och gosad. Skyggheten är nästan helt borta. Han kommer nu också och möter vid dörren när man kommer hem. En verkligt härlig goskatt.

Eragon har under sina första veckor hos oss varit mycket med Blu-Ray. Han är en liten kattunge i stor kropp! Han vet inte riktigt hur stor han är och det är så kul att se. Bröderna leker och busar mycket med varandra. Han har lite av den skyggheten som Elthon hade innan, speciellt om man står upp och böjer sig hastigt mot honom. Den skyggheten är nog på väg att försvinna precis som det i stort gjort på Elthon. Eragon är en så go katt lite "nallig" i sitt sätt och han älskar mat :-). Han börjar bli mer självständig. Nu ligger han här tillsammans med sin bror och söndagsnjuter Blu-Ray är på ovanvåningen. Han blir nog också en verkligt härlig STOR goskatt. Båda bröderna har härliga personligheter, katter som är lätta att tycka om.

Blu-Ray då! En underbar katt som tar hand om det två bröderna på bästa sätt. Jag har aldrig sett en mer vårdande katt. Han är rätt tacksam att de två svarta kan leka och busa av sig med varandra. Ibland så busar även han lite tillsammans med dom. Han sover, äter och gosar lite då och då. Ibland kommer han upp och lägger sig mellan Maken och mig i sängen, varmt och gott där ju :-). Ibland blir han trött på oss alla och då säger han ifrån, han tycker jag är lite jobbig för jag ska smörja hans tassar och torka rent runt ögat. Men ofta gillar han att man pysslar med honom. En härlig underbar kattherre med karaktär som har tagit plats i våra hjärtan. Jag är glad att han är hos oss. Jag är glad att alla tre är hos oss :-)

Och lite bilder då :-)!

Idag hedras söndagen som en riktig vilodag!

Ullmatta och golvärme är såååååå skönt!


Nosgos.


Elthon är trött!


Visst är dom fina?


Eragon stäcker sig och kikar lite på fotografen

15 kommentarer:

Anonym sa...

Små gullnosarna!

Anonym sa...

Sitter på jobb och fryser och har ont både i hals och öron - och så får man se bilder av dina fina katter - nu blir jag varmare :)

Anonym sa...

Jag fortsätter att säga samma sak igen...jag blir så lycklig av att läsa din blogg och se dina bilder!!
Nosgos till grabbarna och kram till dig och maken för allt gott ni tillför!!

Annika sa...

Vad söta dom är....Speciellt Blu, tror jag. Blu är så gosig att det finns inte. Det är ju såklart dom andra två också!! men Blu...
Ni är lyckliga som får ha tre godkatter hos er...

Villa Nian sa...

matilda: visst är dom :-)

lindalotta: Bra att du blir varmare men det är inte bra att du sitter och fryser och har ont!

simson: Tack, nosgos tillbaka från grabbaran och kram från oss på två ben :-)

annika: De två svarta är lättare att gosa med än Blu-Ray. Blu-Ray vill gosa på sina villkor! Och så ska det vara när man är gammal och vis. Men när han startar sin motor så blir man glad. Och gissa om det är härligt när alla spinner samtidigt :-)) Jo vi är lyckliga vi :-)

l*eva sa...

Om inte Dina bilder andas HARMONI, ja då vet jag inte vad det är!

Vilande katter ÄR vila!

Lena sa...

Makalöst mysiga är de!

Villa Nian sa...

l*eva: 3*harmoni brevid mig just nu :-)

panter: Vet :-)))

Tankevågor sa...

Vilken lycka att det blev så bra! Ni har verkligen fått en fin kattfamilj! :-)

mossfolk sa...

Å så söta de är. Men vad trött man blev av att se bilderna. Det ser så skönt ut när djur sover!

Anonym sa...

Blu-Ray har så sönt stil, man ser riktigt hur han precis som du(Tina) skriver, Ahhh det här var ett himla skönt ställe att ligga på. =)

Hasse / Djurhjälpen

Villa Nian sa...

londongirl: Ibland så blir det bra :-) och ibland blir det superbäst så som det blivit här:-)

mossfolk: Ingen kan sova som en katt! Kommer på mig själv med att le fånigt åt dom ibland :-)

Hasse: Han gilla verkligen att mysa på mattan och i soffan och i sängen och :-)). En skön kille :-)

Unknown sa...

Pluttgubbarna!

Jill Wegerup sa...

Underbart fina alla tre, och vilket härligt hem de verkar ha. !

Villa Nian sa...

monica: pluttgubbarna är rätt stora nu :-)

jill: Jag tror dom trivs rätt bra:-)