söndag 9 september 2007

Blu-Ray

Jag såg en annons på Djurhjälpen sida idag som grep tag rätt in i mitt hjärta.

Omvårdnadshem sökes till Blu-Ray!


Får jag bo hos dig?

Finnes: Äldre något grånad gentleman med stor integritet som levt på livets skuggsida. De tuffa åren som hemlös har tyvärr gett mig lite stela leder och ett och annat ärr.Jag gillar mysiga hemmakvällar och dagar, god mat, korta skogspromenader och lagom med kel.

Önskas: Familj/hem som har en ledig plats i TV-soffan. Bor Du i hus är det en bonus för då kanske vi kan ta en och annan skogspromenad tillsammans?

Svar till: ”De sista ljuva åren”
-------------

Jag har svarat och erbjudit Blu-Ray en plats hos oss, om han vill ha oss. Jag hade inte tänk mig någon ny katt på länge, var tveksam till om jag överhuvudtaget ska ha någon ny. Men när jag såg annonsen så var det ingen tvekan längre. Vill Blu-Ray ha oss så blir det så!

Jag väntar på att djurhemmet ska höra av sig!

Tänk vi kanske blir kattägare igen.... då blir det att köpa nya kattsaker :-)! Men det är ok, Morris och Pysens saker är till stor glädje för Blu-Ray och hans vänner idag.

7 kommentarer:

Linda sa...

Åh, en kattherre... Och så härlig päls han ser ut att ha!
Jag ska hålla tummarna för att de hör av sig.
Det stämmer ju som handen i handsken!

Annika sa...

ÅH, vad mysigt, Tina!! En liten kattherre i huset som levt på livets skuggsida...(sorgligt) Hoppas ni blir ägare till Blu-ray nu!!

l*eva sa...

Vi hållar alla våra *tassar* här.
Med mina, blir det 14.

Klart att han ska bo hos Er!

Anonym sa...

Fan, jag sitter här och bölar som en gris. Vad fint av er att ta in Blu-Ray!

mossfolk sa...

Förstår att du fastnade för den annonsen. Hoppas att de hör av sig snabbt!

Hedgren sa...

Vilken kille! Hoppas att ni får bli en familj!

Villa Nian sa...

lindalotta: det blev visst två :-)

annika: det ser ut som om det blir så :-)

l*eva: Tack! Många tassar kan behövas!

matilda: Vissa saker bara känns så rätt! *räcker en näsduk till dig * :-)

mossfolk: Annonsen tog verkligen tag i mitt hjärta!

hedgren: Det ser ut som om det blir jag med en massa killar här :-))