måndag 24 september 2007

Katthelgen!

De båda herrarna börjar förstå att dom verkligen bor här och att dom får stanna. I lördagskväll var första gången som de båda katterna var nere på nedervåningen och verkligen lekte med varandra. Ok Elthon var den som lekte och skuttade mest men Blu-Ray var med på ett hörn. Så kul att se dom. Både Elthon och Blu-Ray älskar mat och börjar spinna när dom får extra gott så som skinka och torsk. Elthon kan morra till när han äter sin skinka....måste hålla koll så att ingen annan tar hans gottebit :-)

Och sen har vi Elthons intresse för TV'n. Han tittar och det ser ut som han förstår också :-).

Jag är så glad att jag får lov att dela de båda herrarnas upplevelser.

Blu-Ray gillar inte riktigt min kamera så jag ville inte fotografera och störa när dom busade här nere. Jag har bytt objektiv så jag ska slippa vara så nära när jag fotograferar och kanske fungerar det bättre framöver.

Jobbig hon är med sin kamera!


Efter leken blir man trött men vill hålla lite koll ändå



Oj oj jag testar att blunda lite mer...missar nog inte så mycket


zzzzzzzzzzzzzzzz

7 kommentarer:

Linda sa...

Först och främst: Tassen överst är alldeles underbar!!!

Och vilka härliga killar du har, de är ju så gosiga!
Elthon som kämpar för att hålla sig vaken efter helikopterkoll och Blu-Ray som unnar sig att leka lite :)
Man blir så glad över bilderna.

Och blommorna... Den vita serien är så vacker. Jag älskar vita blommor!

Hedgren sa...

Vilka gossar! Följer era öden med nyfikenhet! Ett liv utan katter? Finns inte!

Villa Nian sa...

lindalotta: Visst blev tassen bra :-). Jo du gissa om killarna är gosiga, dom förgyller min dag :-)
Blommorna såg så sköra och fina ut där i solen är nöjd att jag med känslan på bild :-)

hedgren: Du är så välkommen att följa med :-)

Annika sa...

Gulliga..gulliga!! Du får börja leka paparazzi när du har kameran i högsta hugg, smyga runt hörnen med teleobjektiv. Hi, hi!!!
Gulliga bilder på kattgossarna!

Villa Nian sa...

annika: Jag känner mig som en paparazzi ibland :-))! Men jag förstår dom som inte gillar kameran...håller mig helst bakom själv :-)

Lena sa...

Mysiga pojkar, Elthon är definitivt en Panter.

Villa Nian sa...

Panter: Vad det tröttbliderna som avgjorde :-))